سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرلشکر رحيم صفوي در همايش اساتيد دفاع مقدس

حاميان صدام در جنگ تحميلي عليه ايران تقاص خواهند داد/ ماجراي نگراني رهبري درباره مسئله فلسطين

دستيار و مشاور عالي مقام معظم رهبري گفت: تمام كساني كه در دفاع مقدس عليه ايران اقدام كرده‌اند، تقاص خواهند داد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سرلشکر سيد يحيي صفوي صبح امروز(شنبه) در همايش اساتيد دفاع مقدس با بيان اينكه پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس عاملي اساسي براي پايه گذاري تدريس دروس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها بود، اظهار داشت: اصل غيرقابل تغيير براي هر دولت، ملت و حكومتي در حفظ و بقاي ملي و منافع و مصالح سرزمينشان حفظ ارزش‌هاست كه اين مهم براثر جنگ‌ها و وقايع نظامي به مخاطره مي‌افتد.

وي با اشاره به فلسفه تشكيل بسيج تصريح كرد: اصل دفاع، امري عقلاني و فطري است و خداوند براي تمام موجودات وسيله دفاعي قرار داده است؛ دفاع در اسلام و مباني فكري نظام جمهوري اسلامي ايران و مقام معظم رهبري، امري واجب بوده و در موقع لزوم بر همگان واضح است.

دستيار و مشاور عالي مقام معظم رهبري با بيان اينكه دفاع در اسلام و قرآن با نام جهاد مطرح شده تأكيد كرد: جهاد دفاعي به معناي دفاع از جان، مال و ناموس در برابر دشمن برهمه واجب بوده و احتياجي به اذن امام معصوم ندارد.

وي جهاد ابتدايي را دومين مبحث مطرح شده در بحث جهاد در قرآن ناميد و تصريح كرد: دفاع از ملت‌ها و كساني كه مورد ظلم واقع شده‌اند در گسترش اسلام با نام جهاد ابتدايي در قرآن مطرح شده كه فقهاي شيعه و سني نيز بر اصل لزوم آن توافق دارند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران حماسه هشت سال دفاع مقدس را بزرگترين رويداد تاريخي، سياسي، و فرهنگي ايران دانست و خاطرنشان شد: اين حماسه عظيم نبايد فراموش شود و اگر به درستي به نسل‌هاي بعدي منعكس شود، ضامن بقاي فرهنگ و تاريخ انقلاب اسلامي خواهد بود.

صفوي با اشاره به موقعيت ژئوپولتيكي ايران تصريح كرد: اين سرزمين همواره از سوي جهانيان مورد تهاجم قرار گرفته و اين مسئله بدليل موقعيت سرزميني بسيار حساس كشورمان است.

دستيار و مشاور عالي مقام معظم رهبري با اشاره به منابع عظيم نفتي، گازي و بنادر جنوبي كشور يادآور شد: اين نقاط كه در دوران دفاع مقدس همواره مورد طمع رژيم بعثي قرار داشته داراي منابع عظيم انرژي هستند و دشمن در آن زمان به اين مسئله اشراف داشته است.

وي با بيان اينکه حكومت‌هاي ايران و رژيم صهيونيستي دو حكومت ايدئولوژيك هستند، افزود: دو ايدئولوژي در يك منطقه نمي‌گنجند و با توجه به حقانيت ايدئولوژي اسلامي كشورمان، ايران پيروز ميدان خواهد بود.

صفوي با بيان اينكه رهبري و ولايت فقيه منحصر به ايران نبوده و نسبت به تمامي مسلمانان جهان مسئوليت دارد، تصريح كرد: در ديداري كه با مقام معظم رهبري داشتم ايشان از جواب‌گويي به درگاه خداوند راجع به مظلوميت مسلمانان فلسطين اظهار نگراني كردند؛ بنابراين ما دفاع از ملت‌هاي مسلمان و مظلوم جهان را در دستور كار خود قرار داده و براساس استراتژي نظامي خود از آنان دفاع مي كنيم.

وي با اشاره به اينکه انتقال مفاهيم دفاع مقدس به نسل‌هاي بعد باعث انسجام ملي و شناخت جوانان از رهبري و ولايت فقيه خواهد شد، اظهار داشت: اين آيه شريفه  كه اگر شما در راه خدا جهاد كنيد خداوند به شما نصرت مي‌دهد در دوران دفاع مقدس به عينه ديده شد.

مشاور نظامي مقام معظم رهبري تصريح كرد:‌ اگر ملتي روحيه  دفاعي نداشته باشد، مورد تهاجم قرار خواهد گرفت و اين امر درسال 1948 با عدم شناخت صحيح فلسطينيان از منافع و مصالح خود و نداشتن روحيه دفاعي باعث اشغال كشورشان شد.

وي با يادآوري اينكه در 200 سال گذشته حدود يك ميليون متر مربع از ايران جدا شده، خاطرنشان کرد: در انتقال مفاهيم ارزشي، نبوغ و استعداد فرماندهان، اضافه شدن ظرفيت بسيج و سپاه به ارتش و شجاعت رزمندگان و در رأس آن اقتدار رهبري امام (ره) باعث شد كه ذره اي از خاك ميهنمان را از دست ندهيم.

صفوي در ادامه با اشاره به دستاوردهاي دفاع مقدس در صحنه‌هاي صنعتي تكنولوژي نظامي، اقتصادي و ... تأكيد كرد: صدام با هدف حداقلي تسلط بر اروند و دسترسي به خليج فارس، جنگ تحميلي عليه ايران را شروع كرد اما با وجود پشتيباني جهان استكبار از وي به حداقل‌هاي اهداف خود نيز نرسيد و به اين امر در نامه‌اي كه درسال 69 به آقاي هاشمي رفسنجاني نوشته بود اذعان كرده است.

وي با بيان اينكه تمام كساني كه در دفاع مقدس عليه ايران اقدام كرده‌اند، تقاص خواهند داد، تصريح كرد: سرنوشت صدام، مورد تنفر واقع شدن آمريكايي‌ها در جهان و بويژه افغانستان و عراق و از هم پاشيدن نظام شوروي، همه نشان از برحق نبودن دشمنان ايران در دوران دفاع مقدس است.

دستيار و مشاور عالي مقام معظم رهبري تصريح كرد: كشور ما ممكن است در آينده مورد تهديد واقع شود و ما بايد آمادگي‌هاي كامل دفاعي را در برابر آن داشته باشيم که همين آمادگي دفاعي بالا فكر تعرض را از دشمنان خواهد گرفت.

وي در پايان، معرفي اسطوره‌هايي چون شهيدان صياد شيرازي، بابايي، همت، و ... را از وظايف اصلي ملت و مسئولين خواند و خاطرنشان کرد: حاشيه نويسي‌هاي مقام معظم رهبري در دفاع مقدس و ديدار ايشان با خانواده هاي جانبازان، شهدا و آزادگان، بايد الگويي براي همگان باشد.

انتهاي پيام/ش3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.