سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پراید هم ایربگ دار می شود/کیسه هوا ،750 هزارتومان برای مشتری آب می خورد

در آستانه پایان یافتن مهلت قانونی سازمان استاندارد برای اجرای استاندارد کیسه هوا در خودروهای سواری،مسئولان سایپا از عرضه محصولات X100 مجهز به ایربگ به بازار خبر دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، بحث اجباری شدن اجرای استاندارد ایربگ در خودروهای سواری از یک سال پیش مطرح شده و سازمان استاندارد در ابتدا پایان سال 90 را مهلت قانونی برای اجرای آن عنوان کرد.

اما به دلیل فراهم نشدن زیرساخت های لازم در این مدت، گروه خودروسازی سایپا  درخواست یک مهلت 6 ماهه برای نصب ایربگ در خودروی پراید را مطرح کرد که مورد موافقت دولت و سازمان استاندارد قرار گرفت و اجباری شدن این استاندارد تا ابتدای مهرماه سال جاری به تعویق افتاد.

اما هم اکنون و در آستانه پایان یافتن این فرصت بهادر کاظمی معاون نظارت بر اجرای سازمان استاندارد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از اجباری شدن این استاندارد در تمامی خودروهای سواری خبر داد و افزود:تولید محصولات بدون ایربگ از اول مهرماه مورد تایید سازمان نخواهد بود.

همچنین سردار مومنی رییس پلیس راهور ناجا نیز چندی پیش از عدم صدور مجوز شماره گذاری برای پراید بدون کیسه هوا از اول مهرماه سال جاری خبر داده بود.

**عرضه محصولات X100 مجهز به ایربگ

براساس این گزارش حسن فروزانمهر مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات برند گروه سایپا تصریح کرد:این  شرکت  طبق برنامه ای که به پلیس راهور اعلام کرده تعداد قابل توجهی از محصولات خانواده X100 مجهز به کیسه هوا را تولید کرده است و در حال حاضر دو مدل LE (مجهز به ایربگ بدون فرمان هیدرولیک) و EX (با فرمان هیدرولیک) برای دو خودرو سایپا131 و سایپا132 قابلیت نصب کیسه هوا را دارا هستند.

وی افزود: تاکنون 70 درصد از خودروهای مجهز به ایربگ خانواده ایکس 100 به فروش رسیده اند و مابقی نیز در شبکه نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش کل کشور عرضه شده است.

فروزانمهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کلیه روش های فروش برای خودروهای مجهز به ایربگ جاری است، متقاضیان با مراجعه به نمایندگی ها و یا از طریق سایت های مربوطه می توانند اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به این که نصب ایربگ موجب افزایش قیمت خودرو شده است، جهت رفاه حال هموطنان امکان استفاده از وام بیست میلیون ریالی در شرایط فروش فوری نقدی در نظر گرفته شده است.

مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات برند گروه خودروسازی سایپا  گفت: در بحث قیمت با سازمان حمایت از مصرف کنندگان هماهنگی لازم به عمل آمده و با توجه به هزینه های تمام شده ساخت و نصب این قطعه، در صورتی که فقط سمت راننده مجهز به کیسه هوا باشد افزایش قیمت 5 میلیون ریالی و در صورتی که علاوه بر راننده برای سرنشین جلو نیز ایربگ نصب شود افزایش  5/7 میلیون ریالی نسبت به مدل های بدون کیسه هوا وجود خواهد داشت./س

برچسب ها: پراید ، ایربگ ، استاندارد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.