به تازگی کلاهی به نام "Hövding" تولید شده که به طور کامل با دیگر کلاه های ایمنی که تا به حال دیده اید متفاوت است و بیشتر به یک کیسه هوا شباهت دارد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، مشکل کلاه های ایمنی و دلایلی که رانندگان برای نپوشیدن آن می آوردند باعث شد است تا محققان به دنبال تولید کلاهی باشند که کسی برای استفاده نکردن از آن دلیلی نداشته باشد.

به تازگی کلاهی به نام "Hövding" تولید شده که به طور کامل با دیگر کلاه های ایمنی که تا به حال دیده اید متفاوت است و بیشتر به یک کیسه هوا (ایربگ) شباهت دارد.


این کلاه ایمنی در داخل یک یقه مخصوص جا می گیرد و شما این یقه را به دور گردن خودتان می پیچید. مکانیزم اصلی کار این کلاه ایمنی بسیار مشابه با کیسه های هوا در خودروها است.

سنسورهایی که بر روی این یقه نصب شده است باعث می شود تا در هنگام ضربه کیسه هوا در کمتر از 0.1 ثانیه باز شود و به دور سر شما پیچیده می شود. این کلاه ایمنی به غیر از سر می تواند از گردن شما نیز محافظت کند.


این کلاه ایمنی می تواند راهی برای کاهش میزان تلفات در میان تصادفات وسایل نقلیه دوچرخ باشد. البته برای اینکه از این کلاه استفاده کنید باید مدتی صبر کرد تا به طور کامل وارد بازار جهانی شود./ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.