سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظريان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نشست تهران شروع فروپاشي نگاه تک قطبي در جهان بود

دبير سياست خارجي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي گفت: حضور سران عدم تعهد در تهران و نتايج مطلوب اين نشست، نقطه شروعي براي فروپاشي نگاه تک قطبي در جهان بود.

فرهاد نظريان دبير سياست خارجي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگارن با اشاره به دستاوردهاي اجلاس سران در تهران گفت: فرمايشات مقام معظم رهبري در افتتاحيه اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد چنان دقيق، مستحكم و مبتني بر مباني عقلي و واقعيت‌هاي سياست بين‌الملل و مقابله با استکبار بود كه تمركز دستگاه‌هاي ايران و کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد، روي اين موضوع مي‌تواند گفتمان جديدي را در جامعه‌ بين‌الملل ايجاد كند.

وي با اشاره به پیشنهاد تاسیس دبیرخانه دائمی برای اجلاس عدم تعهد گفت: کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با تشکيل دبيرخانه دائمي به مديريت ايران مي‌تواند ساختار فعلي سازمان ملل را تغيير داده و جايگزين آن شود.

نظريان ادامه داد: محوريت قرار گرفتن مسئله فلسطين در اجلاس نم، خط بطلاني بر ادعاي غرب و صهيونيست بود و خلاف انتظار آ‌ن‌ها قدرت ايران به جهانيان اثبات و غرب به انزوا کشيده شد.

اين فعال دانشجويي با اشاره به شرايط کنوني منطقه گفت: حضور سران عدم تعهد در تهران و نتايج مطلوب اين نشست، نقطه شروعي براي فروپاشي نگاه تک قطبي در جهان بود.

دبير سياست خارجي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي در پايان خاطر نشان کرد: نخستين گام براي پيگيري مطالبات اين جنبش با طرح تشکيل دبيرخانه به مديريت ايران و وحدت تمامي کشورها در سطح بين‌المللي و سازمان ملل در راستاي تحقق اهداف جنبش است.
 
انتهاي پيام/ر
برچسب ها: اجلاس ، ملل ، دبیرخانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.