در بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه شاهد بيان شد: دستیابی به اهداف عالیه جنبش غیرمتعهدها که استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورهای عضو آن در راس آن است، با مدیریت و ریاست هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران و همکاری همه‌جانبه کشورهای عضو میسر است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد تهران پیرامون دستاوردهاي شانزدهمین دوره اجلاس غیرمتعهدها در تهران( پایتخت ام القرای جهان اسلام ) بيانيه‌اي صادر کرد.

متن بيانيه بدين شرح است:

برگزاری موفقیت آمیز شانزدهمین دوره اجلاس غیرمتعهدها در ام القرای جهان اسلام، برگ زرین دیگری بر فهرست افتخارات جمهوری اسلامی ایران افزود.

بدون شک این مهم جز با وحدت و همدلی مسئولان کشور در سایه‌سار رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت و حمایت و همراهی همیشگی مردم سافراز ایران اسلامی میسور نبود. تلاش همه جانبه غرب و شبکه صهیونیسم بین الملل در جهت کمرنگ و کم‌اثر برگزار‌شدن این اجلاس و شانتاژهای رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی در جریان برگزاری آن نشان اهمیت وافر این اجلاس بود و امروز به فضل پروردگار متعال مطابق همیشه، چیزی جز شکست فضاحت بار عاید آنان نشده است.

به نمایندگی از قشر عظیم دانشجویان، ضمن تبریک این موفقیت بزرگ به رهبری معظم و معزز انقلاب اسلامی، مسئولان و مردم غیور ایران اسلامی و تشکر از زحمات دست اندرکاران و مجریان این اجلاس، نکاتی را جهت تاکید بر اهمیت آنها یادآور می‌شویم:

همانگونه که مقام معظّم رهبری از مدت‌ها پیش بیان فرموده‌اند، جهان کنونی که شاهد اضمحلال قدرت دیروزین غرب و آمریکای جنایتکار است، دوران جدیدی را تجربه کرده و در حال عبور از مرحله حساس و حیاتی و گذار به دنیای جدیدی است که فارغ از قدرت‌نمایی و زورگویی‌های آمریکای جنایت پیشه خواهد بود.

تاکید معظّم‌له بر این امر مهم در مراسم افتتاحیه اجلاس سران دال بر حیاتی و غیرقابل اغماض بودن بودن این اتفاق بزرگ و کم‌نظیر است. لذا اکنون که جمهوری اسلامی ایران ریاست 3 ساله جنبش غیرمتعهدها را برعهده گرفته است،مسئولان لازم است تمام هم و غم خود را در جهت سوق دادن اعضای این جنبش به تاثیرگذاری هرچه بیشتر در معادلات جهانی و ضعیف و ضعیف تر کردن نقش آمریکا و قدرت های زورگو در این عرصه مهم؛ مصروف دارند.

وجود ساز و کار غلط سازمان ملل به ویژه شورای امنیت و دیکتاتوری اعضای دائم در آن، مانع بزرگی در جهت دستیابی کشورها به حقوق حقه خود، که عدم دخالت‌های بزرگ در امور داخلی کشورها، مهم‌ترین آن، است محسوب می‌شود.

ساز و کار موجود نه تنها مانع یاغی‌گری کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا نبوده بلکه بعضا در خدمت اهداف سلطه طلبانه قدرت‌های بزرگ نیز بوده است و جز به تاراج رفتن ثروت سایر کشورها و ایجاد ناامنی و بحران برای آنان، ثمر دیگری نداشته است. جنایت‌های آمریکا و صهیونیستها و هم پیاله‌های آنان در عراق، افغانستان، پاکستان، میانمار،بحرین، عربستان و اقدامات تروریستی در سوریه و ... دال بر ناکارآمادی ساز و کار کنونی شورای امنیت سازمان ملل است.

اکنون که این امر به دغدغه‌ای بزرگ و مهم برای کشورهای غیرمتعهد بدل گشته است، تلاش جمهوری اسلامی ایران برای همه جانبه کردن این اعتراض می‌تواند مانع بزرگی در برابر اهداف و تلاشهای سلطه طلبانه آمریکا و هم دستان آن باشد. به طور حتم در آینده‌ای نه چندان دور اعتراض کشورهای جهان، منتج به ایجاد ساختاری جدید بر پایه ی احترام کامل به حقوق ملت‌ها خواهد شد.

امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، قضیه فلسطین به مسئله‌ای مورد توجه همه جهانیان تبدیل گشته است. تنها راه چاره حل مسئله فلسطین همانی است که ولی امر مسلمین جهان بیان فرمودند؛ برگزاری همه‌پرسی با حضور تمامی فلسطینیان. اشغالگران و متجاوزان صهیونیست به اندازه یک وجب هم حق دخل و تصرف بر سرزمین فلسطین را ندارند.

بیانیه تهران نشان از توجه همگان به مسئله فلسطین است. بلاشک اخراج متجاوزان به حقوق حقه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین نه تنها مشکل آنان(فلسطینیان) را حل خواهد کرد، بلکه موجبات ایجاد امنیت پایدار و مطمئن را در غرب آسیا (خاورمیانه) فراهم خواهد نمود و در این راستا مثل همیشه تلاش و نقش مستمر اعضای جنبش عدم تعهد به ویژه جمهوری اسلامی ایران تعیین کننده است.

دستیابی به اهداف عالیه جنبش غیرمتعهدها که استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورهای عضو آن در راس آنهاست، با مدیریت و ریاست هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران و همکاری همه‌جانبه کشورهای عضو میسر است. تشکیل دبیرخانه جنبش جهت پیگیری اهداف جنبش و تصمیمات اجلاس و عملیاتی نمودن آنها بسیار تاثیرگذار است، امید است در دوره 3 ساله ریاست ایران بر این جنبش این مهم تحقق یابد.

برچسب ها: عدمتعهد ، ایران ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار