سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه حيات صنعت قطعه در گرو تامين مالي خودروسازان

يك فعال حوزه قطعه سازي گفت: صنعت قطعه به دليل عدم پرداخت مطالبات خود از خودروسازان با مشكلات مالي متعددي مواجه شده است كه بايد هر چه سريع تر برطرف شود.

داود پورمجيدي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: قطع پرداخت ارز مرجع به صنعت قطعه، هزينه هاي توليد را در اين بخش افزايش مي دهد و در اين شرايط عدم پرداخت بدهي هاي مالي از جانب خودروسازان فعاليت توليدكنندگان اين بخش را دشوار ساخته است.

وي ادامه داد: چندي پيش وعده پرداخت تسهيلات 2 هزار ميليارد توماني به خودروسازان داده شد كه بايد بخشي از آن به پرداخت بدهي هاي قطعه سازان اختصاص مي يافت.

پورمجيدي تصريح كرد: اين ميزان پس از مدتي به نصف كاهش يافت اما هنوز پس از گذشت يك ماه از تصويب آن هنوز مبلغي به دست توليدكنندگان قطعه نرسيده است.

اين توليدكننده قطعات خودرو افزود: در شرايط كنوني واحدهاي توليدي تنها با 70 درصد ظرفيت كامل خود فعاليت دارند و توليدكنندگان در پرداخت حقوق كارگران خود با مشكل مواجه هستند.

وي خاطرنشان كرد: در اين شرايط دولت بايد با پرداخت تسهيلات حمايتي ويژه مانع از تعطيلي كارخانه هاي توليدي شود و موجبات پيشرفت اين صنعت درآمدزا را فراهم كند./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.