سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چترهاي رنگارنگ در المپيک پارک لندن

باراني بودن شهر لندن شايد برگزار کنندگان چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيک را بر آن داشت تا چتر را به عنوان نشان افتتاحيه اين رقابت ها برگزينند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيک شب گذشته در المپيک پارک لندن با حضور کشورهاي شرکت کننده و تماشاگراني که عمدتا از کشور ميزبان بودند برگزار شد.

در آغاز مراسم و پيش از آنکه رژه تيم ها آغاز شود ملکه انگلستان به همراه « فيليپ کريون » رئيس کميته بين المللي پارالمپيک (IPC) که خود انگليسي است در جايگاه اصلي حاضر شدند و تماشاگران با ديدن تصاوير آنها از نمايشگرهاي ورزشگاه به وجد مي آمدند.

رژه با حضور افغانستان طبق حروف الفبا آغاز شد و كشورمان ايران با حضور 79 ورزشكار با پرچمدارى عبدالرضا جوكار نيز در اين مراسم حضور داشتند، کشورهايي چون بريتانياي ميزبان و چين و برزيل با انبوهي از ورزشکار دور افتخار زدند و کشورهايي چون کاستاريکا با سه و برونئي دارالسلام با چهار ورزشکار به رژه رفتند.



از مراسم افتاحيه بازي هاي پارالمپيک 80 هزار نفر در ورزشگاه‌المپيک ديدن‌کردند. چترهاي بزرگ با بادکنک هايي که در حکم قطرات بزرگ آب بودند تماشاگران را سر شور و شوق آوردند.

در مراسم افتتاحيه چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيک يک چتر بزرگ در وسط زمين قرار داشت و اجراکنندگان 600 چتر در ورزشگاه داشتند و با آن به حرکات نمايشي پرداختند و حتي پيشگامان رژه ها هم هرکدام يک چتر شيشه اي به دست داشتند.

4200 ورزشکار از 165 کشور شرکت کننده در مراسم افتتاحيه رژه رفتند. سرانجام بازي هاي پارالمپيک را "مارگارت موفان" به عنوان اولين ورزشکار زن بريتانيايي که موفق به کسب مدال طلاي رقابت هاي پارالمپيک شد، روشن کردکه اين امر باتشوق بسيار حاضران در ورزشگاه همراه بود./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.