سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي‌نژاد در ديدار وزير امور خارجه بوليوي:

تلاش شده از تمام ظرفيت‌هاي جنبش عدم تعهد براي پيشرفت و عدالت ميان ملت‌هاي جهان استفاده شود

رئيس جمهور گفت: در دوره جديد جنبش عدم تعهد سعي شده تا از تمام ظرفيت‌هاي اين جنبش در راستاي پيشرفت، عدالت و تقويت برادري ميان ملت‌ها استفاده شود و در اين راستا همه بايد دست به دست يكديگر بدهند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور عصر امروز (سه‌شنبه) در حاشيه اجلاس وزراي خارجه جنبش عدم تعهد در ديدار "چوكه وانكا" وزير امور خارجه بوليوي روابط جمهوري اسلامي ايران و بوليوي را برادرانه و در جهت اهداف مشترك بشر دانست و گفت: امروز شرايط جهاني در حال تغيير و تحولات بسيار است و ملت‌هاي مستقل بايد در جهت دستيابي به عدالت و انسانيت در كنار يكديگر قرار داشته باشند.

وي در ادامه افزود: با وجود هياهو و سر و صداهاي دشمنان بشريت امروز تحولات و تغييرات به نفع آرمان ملت‌هاي عدالت‌طلب در حال شكل‌‌گرفتن است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه نظام سلطه در سراشيبي و بن‌بست قرار دارد، تصريح كرد: آنها همواره سعي دارند تا مشكلات خود را به جامعه و ملت‌ها منتقل كنند، اما امروز جامعه جهاني، ظرفيت مشكلات آنها را ندارد و به همين خاطر تمامي مشكلات به خودشان برگشته است.

رئيس‌جمهور افزود: امروز مسابقه مقاومت و ايستادگي ميان ملت‌ها در جهان در حال وقوع است و در اين بين هر ملتي كه مقاوم‌تر باشد، پيروزتر خواهد بود از همين‌رو بايد حد الامكان دست در دست يكديگر داشته باشيم تا از اين مرحله به خوبي عبور كنيم.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه كساني كه خود را مالك آمريكاي لاتين مي‌دانستند، امروز با تمام توان با استقلال و عدالت‌طلبي ملت‌هاي آمريكاي لاتين مقابله مي‌كنند و از آن نگران هستند، گفت: امروز ملت‌ها در جهت عدالت و آزادي حركت‌هاي خوبي را انجام داده‌اند و اتفاقات بزرگي در حال رخ‌دادن است.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه ريشه دستيابي به همه خوبي‌ها نيت‌هاي خوب و سازنده است، گفت: آن كساني كه نيت‌هاي درست و صادقي ندارند، ماندگار نخواهند بود.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران بر عدالت، حق و پاكي ايستاده است و اگر فشار دشمنان صدها برابر شود بر اين ايستادگي ادامه خواهد داد، گفت: مستكبران هرگز به دنبال خير و حق نيستند و به همين خاطر همواره به واسطه سياست‌هاي آنان، جنگ، ظلم و تبعيض در جهان بوده است.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه معتقديم به زودي دوره تاريك بشريت پايان يافته و دوره روشنايي آغاز خواهد شد، گفت: همه كساني كه مناديان تاريكي و ظلمت براي بشر هستند امروز به بن‌بست رسيده و باورهاي مقدس و زيباي بشر در حال شكل‌‌گرفتن است.

احمدي‌نژاد با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد به ميزباني جمهوري اسلامي ايران خاطر نشان كرد: در دوره جديد اين جنبش تلاش شده تا از ظرفيت‌ها براي پيشرفت و عدالت ميان ملت‌هاي جهان استفاده شود و همه بايد كمك كنيم تا حداكثر استفاده از اين ظرفيت‌ها به انجام برسد.

"چوكه وانكا" وزير امور خارجه بوليوي ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز رهبران انقلابي در جاي جاي جهان ظهور كردند كه موجب تقويت اميد و مودت ميان ملت‌ها شده‌اند، گفت: دولت‌ها و ملت‌هاي مستقل بايد توان و قدرت خود را در چارچوب ائتلافي مستحكم و پايدار براي مقابله با كساني كه بذر پليدي و نااميدي را در جهان كاشته‌اند بكار گيرند.
انتهاي پيام/س2


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.