رئیس اداره خاورمیانه وزارت امورخارجه با بیان اینکه جنبش عدم تعهد توانایی تغییر و بهینه سازی مدیریت جهانی را دارد، گفت: در حاشیه این اجلاس درباره حل بحران سوریه رایزنی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در محل اجلاس نم؛ مجتبی فردوسی پور، رئیس اداره خاورمیانه وزارت امورخارجه در حاشیه اجلاس تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: جنبش عدم تعهد ظرفیت ایجاد تغییر و بهینه سازی مدیریت جهانی را دارد.

وی تصریح کرد: جنبش عدم تعهد به سهم خود در حمایت نه تنها ایران بلکه سایر اعضای این جنبش حرکت کرده و دفاع از حق و حقوق ملت ها از ارکان این جنبش به شمار می رود.

فردوسی پور در ادامه به موضوع سوریه را اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را درباره سوریه اعلام کرده است و از تمام پیشنهادات در راستای ایجاد صلح در سوریه حمایت می کند.

رئیس اداره خاورمیانه وزارت امورخارجه با بیان اینکه جنبش عدم تعهد از طرح شش ماده ای کوفی عنان حمایت می کند، اظهار داشت: این جنبش از اخصر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه حمایت می کند.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه شانزدهمین سران عدم تعهد در خصوص حل بحران سوریه و ایجاد راهکارهای کاهش بخران در این کشور رایزنی خواهد شد.

انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس ، تهران ، وزرا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار