وزیر امورخارجه کشورمان گفت: استفاده از دلار به عنوان واحد پول رایج بین المللی مورد انتقاد وزرای خارجه جنبش غیر متعهدها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران مستقر در اجلاس نم؛ علی اکبر صالحی در جمع خبرنگاران در مراسم رونمایی از تمبر یادبود شانزدهمین اجلاس جنبش غیر متعهدها گفت: اختتامیه نشست وزرای امورخارجه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عدم تعهد فردا برگزار می شود و جمع بندی نهایی این دو روز نشست را اعلام خواهم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: وزرای کشورهای مختلف نظرات خود را اعلام کرده اند و جمع بندی آن نقشه راه آینده اجلاس را به ما می دهد.

صالحی با تاکید بر اینکه تروریسم بین المللی همواره مورد محکومیت کشورهای عدم تعهد قرار گرفته است، اظهار داشت: تروریسم بین المللی از رژیم صهیونیستی آغاز شد و این رژیم نامشروح ادامه دهنده هم بوده است و شهدای مظلومان نیز قربانیان این حرکت های غیر انسانی بوده است.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست امروز وزرا تصریح کرد: موضوعات متعددی در جلسات امروز مورد بحث قرار گرفت و همچنین بحث سوریه و مباحث اقتصاد جهانی نیز بررسی شد.

وزیر امورخارجه افزود: اداره امور جهانی با مشکل روبرو شده است و شعار اصلی اجلاس هم مورد توجه وزرا قرار گرفت و تعداد زیادی از پارگراف هایی که تصویب شد درباره مدیریت جهانی و اصلاح ساختار سازمان ملل بودند.

صالحی تصریح کرد: استفاده از دلار به عنوان واحد پول رایج بین المللی مورد انتقاد وزرای خارجه جنبش غیر متعهدها قرار گرفت.

وی تاکید کرد: کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها به این نتیجه رسیده اند که باید جهان دستخوش تغییرات شود و توجه ویژه وزرا به مسائل اقتصادی بود.

وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: وزرای خارجه همچنین بر ضرورت انسجام و وحدت درونی جنبش تاکی داشتند تا از این طریق جنبش بتواند نظرات خود را در عرصه بین المللی بیان کند.

انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس ، صالحی ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار