سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرکره در گفتگو با باشگاه خبرنگارن عنوان کرد

تقويت بنيه اقتصادي غيرمتعهدها با تاسيس سازمان توسعه بين‌المللي

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علوم و تحقيقات گفت: تاسیس سازمان توسعه بين‌المللي با حضور کشورهای جنبش عدم تعهد یکی از راهکارهایی است که به گسترش همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو کمک خواهد کرد.

محمدحسين پرکره مسئول بسيج دانسجويي دانشگاه علوم و تحقيقات در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاري اجلاس سران در تهران گفت: کیفیت کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، باعث خواهد شد تا این جنبش در تعیین و تغییر معادلات جهانی نقش تاثیرگذاری را برعهده گیرد.
 
وي افزود: سران جنبش به دليل نبود امنيت در برخي کشورها حاضر نمي‌شدند و اين در حالي است که ايران با پيام صلح و امنيت کامل فضا را براي حضور سران فراهم کرده و اين نشان از نفوذ استراتژيک بالاي جمهوري اسلامي دارد.
 
 پرکره تاثیرگذاری جنبش عدم تعهد در تغییر معادلات جهانی را مشروط به اتحاد و همبستگی کشورهای عضو دانست و تاکید کرد: اگر کشورهای عضو "نم" به باور قدرت خود در تغییر مدیریت جهان برسند، جنبش عدم تعهد توانایی‌های بسیاری برای اثبات خود در سطح جهان خواهد داشت.
 
مسئول بسيج دانسجويي دانشگاه علوم و تحقيقات تصريح کرد: تاسیس سازمان توسعه بين‌المللي، با حضور کشورهای جنبش عدم تعهد یکی از راهکارهایی است که به گسترش همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو کمک خواهد کرد.
 
وي با توجه به اينکه صنعت هسته‌اي ايران با وجود تحريم‌ها بومي شده است، اظهار داشت: خودکفايي ايران در انرژي هسته‌اي و رتبه برتر پژوهشکده رويان در جهان، الگويي براي کشورهاي در حال توسعه اين جنبش است.
 
مسئول بسيج دانسجويي دانشگاه علوم و تحقيقات در پايان با اشاره با اينکه پيام اين اجلاس صلح، امنيت، عدالت و دنياي عاري از حاکميت و تهديد است خاطرنشان کرد: در اختیار گرفتن ریاست جنبش عدم تعهد به منزله فرصت و ظرفیتی مهم برای جمهوری اسلامی ایران جهت تقویت نقش و نفوذ بین المللی خود و ارتقاء اعتبار خویش در سطح جهانی است.
انتهاي پيام/ ر
برچسب ها: اجلاس ، ایران ، استراتژیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.