سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير نيرو تاكيد كرد:

توجه ويژه وزارت نيرو به رهنمود هاي مقام معظم رهبري

وزير نيرو با بیان آنکه در دیدار اخیر اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری، رهنمودهای ارزنده ای از سوی ایشان ارایه شد، گفت: وزارت نیرو با تمام توان رهنمودهای مقام معظم رهبری را عملی می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران از وزارت نيرو ، "مجيد نامجو" امروز (دوشنبه) در نشست شوراي مدیران برق وزارت نيرو، به نشست اعضاي هيات دولت به مناسبت هفته دولت با مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: در سخنان تاثيرگذار ايشان، از تمام پيكره دولت تشكر و از پركاري، شجاعت و ساده زيستي اعضاي دولت و مواضعي كه در دنيا دارد، قدردانی شد.

نامجو با بیان اينكه پيش از سخنان مقام معظم رهبري، شماری از اعضاي دولت گزارش های خوبي را ارايه دادند، گفت: قرار بود در اين نشست توسط وزير نيرو نيز گزارشي ارايه شود كه با توجه به كمبود وقت به زمان ديگري موكول شد.

وزير نيرو با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب از اعضاي هيات دولت خواستند تا در يك سال فرصت باقي مانده از دولت، تمام كارهاي باقي مانده شيرازه بندي شود، گفت: در وزارت نيرو نيز بايد كارهايي كه برنامه ريزي شده است، مرور و با يك همت مضاعف اين كارها انجام شود تا برنامه ها و زيرساخت ها براي دولت بعدي مهيا شود.

وي بكارگيري تمام توان دولت براي جلوگيري از وارد شدن آسيب به قشر متوسط و ضعیف، تاكيد بر تسریع در اجرای كارهاي عمراني دولت مانند مسكن مهر و مهر ماندگار و پيگيري با وسواس اصل 44 را از ديگر تاكيدات مقام معظم رهبري مطرح كرد.

وزير نيرو همچنین حمايت از صنعت، كشاورزي و صنايع كوچك و متوسط، مديريت منابع ارزي و مديريت مصرف را از عومل موثر در اقتصاد مقاومتي به فرموده مقام معظم رهبري عنوان كرد و افزود: رهبر معظم انقلاب از دولت خواستند تا با جلوگيري از اسراف و ايجاد ممنوعيت در خريدهاي بزرگ، جلوي مصرف خارجي را بگيرد.

وي حمايت از شركت هاي دانش بنيان را از ديگر تاكيدات مقام معظم رهبري عنوان كرد و افزود: وزارت نيرو از مدت ها پيش ممنوعيت در خريدهاي بزرگ را اجرا كرده است و از اين پس شركت هاي دانش بنيان را نيز با تاکید بیشتری مورد حمايت قرار خواهد داد.

به گفته وي، پيرو سخنان رهبر معظم انقلاب بايد همه موارد فرموده شده در وزارت نيرو انجام شود.

نامجو سپس با بيان اينكه توجه به نيروگاه هاي بخش برقابي بسيار مهم است، گفت: بخش برق بايد توجه ويژه اي به نيروگاه هاي برقابي داشته باشد و بحث تعمير این واحدها با توجه بیشتری پیگیری شود.

وزير نيرو همچنين بر لزوم توجه ويژه به بحث تامين سوخت زمستاني نیروگاه ها تاكيد كرد و افزود: پيگيري ها و نشست های متعددي برگزار شده است تا سوخت زمستاني به ميزان كافي تامين شود.

وي بحث تامين آب و برق را مقوله اي بسيار مهم در كشور عنوان كرد و ادامه داد: اگر در بحث آب و برق غفلت شود، ممكن است فجايعي رخ دهد كه جبران آن ممكن نباشد.

وزير نيرو به پنج سال خشكسالي پي در پي در كشور اشاره كرد و افزود: با وجود خشكسالي ها و محدود شدن منابع، تلاش صنعتگران آب و برق موجب شده است كه چند تابستان خوب پشت سر گذاشته شود و در يك سال باقي مانده از ماموريت دولت دهم نیز بايد تلاش شود تا زيرساخت هايي مهيا شود تا دولت بعدي تابستان هاي ديگر را نيز به خوبي بگذراند.

نامجو همچنین به اهميت اجلاس كشورهاي غير متعهد اشاره كرد و افزود: بحث اجلاس از نگاه وزارت نيرو از جهت تامین آب و برق آنقدر با اهميت است كه علاوه بر آمادگي كامل براي تامين آب و برق در مناطق مختلف برگزاري اجلاس، همه سامانه درون فضاي اجلاس (ترانس ها و سيم كشي هاي داخل منطقه) نيز توسط كارشناسان ما بررسي شده است تا هيچ مشكلي پيش نيايد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.