سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکرار سناریوی فتنه 88 توسط یک کاندیدای آمریکایی +عکس

اکنون رالف نیدر که رئیس حزب سبزهای امریکا محسوب می شود با استفاده از انتقاداتی که برخی مردم پایتخت به دولت آمریکا وارد می کنند، رهبری این اعتراضات و اعتصابها را برعهده گرفته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، "رالف نیدر" یا "رالف نادر" سیاست‌ مدار، نویسنده و وکیل دادگستری آمریکایی است که در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سالهای ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ به عنوان کاندیدای حزب سبز و در انتخابات ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ به عنوان کاندیدای مستقل حضور یافت.

نیدر در انتخابات سال ۲۰۰۰ نزدیک به ۳ درصد آراء را کسب کرد و برخی دمکرات‌ ها شکست خود در این انتخابات نزدیک را به نیدر نسبت می ‌دادند و معتقد بودند که در صورت شرکت نکردن او در این انتخابات نامزد آن‌ ها به پیروزی می‌ رسید.

پدر و مادر وی از لبنانی‌ های مسیحی مهاجر به آمریکا بودند و زبان اصلی خانواده او عربی است.



اکنون "رالف نیدر" که رئیس حزب سبزهای امریکا محسوب می شود با استفاده از انتقاداتی که برخی مردم پایتخت آمریکا به علت نداشتن ایالت و محروم بودن از برخی امتیازات دیگر، به دولت آمریکا وارد می کنند، رهبری این اعتراضات و اعتصابها را برعهده گرفته است.

وی از حامیان این کارهای خود خواسته است فعلا اعتراض خود را با اقداماتی مانند دیر رفتن به سرکار نشان دهند، موضوعی که با استقبال زیادی همراه نبوده است.

اگرچه دولت آمریکا همواره با دخالت در امور داخلی سایر کشورها همچون ایران، از مخالفان حکومت حمایت کرده و فعالیت های غیرقانونی آنها را تایید می کند، اما طی هفته های اخیر بسیاری از مسئولان واشنگتن، به مخالفت با این اقدامات نیدر پرداخته و حتی او را خاری در چشم کنگره آمریکا توصیف کرده اند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.