سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایگاههای نظامی سری آمریکا در سرزمین های اشغالی

یکی از روزنامه های چاپ فلسطین اشغالی نوشت آمریکا در اسرائیل شش پایگاه نظامی مخفی دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی فلسطینی سماء ؛ روزنامه اسرائیلی معاریو در گزارشی نوشت این شش پایگاه نظامی مخفی آمریکا در اسرائیل مملو از مهمات و بمبها و موشکهای هوشمند است. 

معاریو در پیوست هفتگی خود که « موساف شابات » نام دارد نوشت این شش پایگاه نظامی مخفی آمریکا در مناطق مختلف اسرائیل پراکنده است و مملو از مهمات و بمبهای هوشمند و موشکها و خودروهای زرهی است علاوه بر اینکه یک بیمارستان نظامی پانصد تختخوابی نیز در یکی از پایگاهها ساخته شده است.

معاریو افزود اگر اسرائیل به ایران حمله کند امکان دارد از این پایگاههای نظامی مخفی استفاده کند .
داود عفری فرمانده سابق نیروی هوایی اسرائیل و سفیر اسبق آن در واشنگتن با اشاره به یکی از این پایگاهها که در غرب شهر هرتزیلیا و یکی دیگر در فرودگاه بن گورین و برخی پایگاههای دیگر در داخل پایگاههای هوایی اسرائیلی عوفدا و نفاتیم در جنوب اسرائیل ، گفت ارزش این سلاحها و تجهیزات نظامی دراین پایگاهها بیش از یک میلیارد دلار است.

ویلیم ارکین مأمور سابق اطلاعاتی و پژوهشگر نظامی گفت این پایگاههای آمریکا ، مخفیانه تلقی می شود و بیشتر آنها نیز عبارتند از استحکاماتی است که زیر زمین ایجاد شده است و با اسم رمز به نام « مواضع» نامگذاری شده‌اند مانند موضع 51که حاوی مهمات و تجهیزات انبار شده در عمق زمین است و موضع 53 که در داخل یکی از پایگاههای نیروی هوایی اسرائیل قرار دارد و موضع 54که عبارتند از بیمارستان نظامی در نزدیکی تل آویو و برای استفاده در مواقع اضطراری ایجاد شده است. در مواضع 55و 56نیز مهمات انبار شده است.

معاریو همچنین به وجود یک پایگاه نظامی دیگر نزدیک مرزهای کرانه باختری اشاره کرد که یک شرکت آلمانی با حمایت مالی آمریکا ایجاد کرده است. 

بر اساس موافقت‌نامه‌های امضا شده بین اسرائیل و آمریکا ، هزینه‌های تأمین امنیت این پایگاهها با تل‌آویو است و سربازان اسرائیلی و شرکتهای امنیتی اسرائیلی از آنها حمایت می کنند در صورتیکه در آلمان شماری از افسران آمریکایی بر پایگاه آمریکایی نظارت می کنند. 

برخی منابع می گویند صد و پنجاه سرباز آمریکایی برای اجرای مأموریتهای مختلف در اسرائیل حضور دارند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.