تلاش های غرب برای شانه خالی کردن از توافقنامه ژنو در حالیست که روسیه همچنان به این توافقنامه پایبند است و بر ضرورت حل بحران سوریه بر اساس قوانین بین المللی اصرار می کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریة سوریه ؛ در حالی که بسیاری از کشورهای غربی از تعهدات خود که در توافقنامه ژنو درباره سوریه به آنها اشاره شده است شانه خالی کنند، روسیه همچنان به توافقاتی که در نشست ژنو به دست آمد پایبند است. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درآخرین اظهارات خود از سخنان برخی مقامات آمریکا و غرب درباره مرگ توافقنامه ژنو انتقاد کرد و افزود نباید توافقنامه ژنو را زنده به گور کرد.

لاوروف همچنین ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان سوریه را نقش حق حاکمیت سوریه دانست و بر مخالفت روسیه با چنین مسئله ای تاکید کرد و افزود بحران سوریه باید با احترام به عرف و قوانین بین المللی حل و فصل شود. 

در ادامه گزارش آمده است: مقامات روسیه بارها تاکید کرده اند که موضع این کشور در قبال سوریه موضعی اخلاقی و مبتنی بر رعایت و احترام به اصول قوانین بین المللی و جلوگیری از نقض حاکمیت و استقلال کشورهاست و این در حالیست که آمریکا و غرب به بهانه های مختلف می کوشند به نقض حاکمیت و استقلال کشورها می پردازند و می کوشند با نقض توافق های به دست آمده در ژنو عمر بحران سوریه را طولانی کنند. 
برچسب ها: روسیه ، زنو ، پایبندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار