سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه های صبح پنجشنبه؛

از تحريم هاي فلج كننده تا اشك تمساح براي زلزله زدگان / احتمال انتقال ۴۸زائر ربوده شده ايراني به ترکيه يا عربستان

اسراییل توانایی نابودی کامل برنامه هسته ای ایران را ندارد، منافقين و القاعده خواهرخوانده شدند!، بی بی سی فارسی: اسرائیل هرسال یا حتی هر ماه مدعی حمله به ایران است و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های پنجشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز پنجشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:
 
 

روزنامه کیهان:

دي سايت: ديكتاتورهاي عرب نمي توانند راه ورود انقلاب را سد كنند

كشورهاي عرب خليج فارس نگران سرايت بهار عربي هستند و به همين دليل از ناآرامي در سوريه حمايت مي كنند.

نشريه آلماني دي سايت در تحليلي نوشت: كشورهاي عرب خليج فارس تاكنون با پول و خشونت، جنبش هاي اعتراضي را كه باعث نگراني آنهاست سركوب كرده اند. جنگ در سوريه، انقلاب در مصر را كه همچنان در قيام هاي كشورهاي عرب خليج فارس اثرگذار است، پنهان مي كند. حاكمان اين كشورها از دادن آزادي هاي سياسي هراس دارند. اينكه براي نمونه امارات متحده عربي مي كوشد با همكاري با دانشگاه هاي نخبه غربي مانند سوربن برداشت آزادي فكري را به نمايش بگذارد نمي تواند اذهان را فريب دهد. نه كه از آزادي خبري نيست بلكه برعكس، تمايلي روزافزون وجود دارد كه مخالفان را سركوب كنند. همين هفته گذشته، طبق اعلام مركز حقوق بشر بحرين دست كم 39 فعال را كه براي دموكراسي بيشتر تظاهرات كرده بودند بازداشت و با برخي از آنهابدرفتاري زيادي كردند. در امارات متحده عربي دست كم 50 نفر نويسنده، وبلاگ نويس و وكيل بازداشت شده اند. اين نشريه از استخدام مزدوران خارجي خبر داده و مي نويسد: استخدام مزدوران خارجي در نيروهاي امنيتي امارات و بحرين نشان مي دهد كه حكومت هاي عرب خليج فارس اين تهديد را جدي مي گيرند. خارجي ها بيم كمتري دارند كه عليه مردم بومي اقدام كنند. بوميان را قرار است، با رفاه مادي آرام نگاه دارند، براي نمونه دادن شغل هاي دولتي يا بهداشت و درمان رايگان. اما اغلب كافي نيست، و به ويژه در كشورهاي كمتر ثروتمندي مانند عمان و بحرين در اين فاصله ميزان بيكاري جوانان بالا رفته است. در اين دو كشور در بهار 2011 اعتراض هايي صورت گرفت. وضعيت در بحرين كه قيام به دست نيروهاي امنيتي با سبوعيت سركوب شد به دليل تبعيض عليه اقليت شيعه پيچيده تر هم مي شود.

دي سايت تصريح مي كند: در عربستان (قدرت محافظ پادشاهي بحرين) مشكل ديگري هم آشكار مي شود؛ ولخرجي و فساد كه در عربستان بسيار گسترده است با برداشت مردم از اسلام نمي خواند. تضاد بين شاهزادگاني كه زندگي تجملي و اشرافي دارند و ميليون ها نفري كه در فقر به سر مي برند براي همه آشكار است.

نشريه آلماني خاطرنشان كرد: دخالت در سوريه به اين كار مي آيد كه حكومت هاي خودكامه در كشورهاي عرب خليج فارس را با ثبات كند. آنها مي خواهند با يك تير دو نشان بزنند؛ از طرفي به خود ببالند كه از انقلاب در سوريه حمايت مي كنند. از طرف ديگر با اين كار، ايران، مهمترين متحد سوريه را تضعيف كنند. از اين رو تعجبي ندارد كه عربستان سعودي و قطر در كنار تركيه نقش اصلي را در حمايت مالي و تسليحاتي از شورشيان سوري برعهده گرفته اند اما آنها رفتار متناقضي دارند و نمي توانند جلوي صادرات انقلاب به كشورهاي خود را بگيرند.

دي سايت در ادامه از وابستگي اقتصادي مصر به دولت هاي حاشيه خليج فارس خبر داد و نوشت: دولت هاي عربي مي خواهند از كمك مالي براي جلوگيري از سرايت انقلاب ها استفاده كنند. رئيس پليس دوبي (ضاخي خلفان) به تازگي هشدار داد «دولت هاي شمال آفريقا بايد بدانند خليج فارس خط قرمز است. ما بايد مراقب و هوشيار باشيم زيرا هرچه اين گروه ها بزرگ تر شوند به همان ميزان محتمل تر است كه مشكل ايجاد كنند.»

دو سه نفر ديگر، نامزد غبارآلود كردن فضا؟!

علي مطهري مي گويد در انتخابات آينده بايد يك فرد فراجناحي كه نه تعصب اصولگرايي دارد و نه تعصب اصلاح طلبي، منصب رياست جمهوري را در اختيار گيرد.

وي در مصاحبه با «فرارو» گفت: با پيروزي يك فرد فراجناحي بايد به اين بازي اصولگرا- اصلاح طلب پايان داده شود.

نظر كلي من اين است كه در انتخابات رياست جمهوري آينده بايد يك فرد فراجناحي منصب رياست جمهوري را در اختيار گيرد. يعني اگر مي خواهيم كشور از اين وضعيت رها شود بايد يك فرد فراجناحي كه نه تعصب اصولگرايي و نه تعصب اصلاح طلبي دارد كانديدا شود و احزاب، نخبگان و توده مردم از او حمايت كنند تا پيروز رقابت شود و به اين بازي اصولگرا- اصلاح طلب پايان داده شود. وگرنه اگر بخواهيم همين راه را ادامه دهيم من فكر مي كنم كشور دچار نقصان خواهد شد.

وي درباره مصداق نظر خود گفت: من نمي خواهم اسم بياورم چون مشكل ايجاد مي شود؛ ولي بالاخره ما دو، سه نفر داريم كه فراجناحي و افراد مستقلي هستند كه مي توانند بين گروه هاي سياسي توازن ايجادكرده و حتي باري را كه بر روي دوش رهبري است كاهش دهند. افرادي كه روزي ده بار بگويند آقا فرمود، آقا فرمود؛ مناسب براي رياست جمهوري نيستند.

مطهري همچنين گفته است: اين كه گفته مي شود اصلاح طلبان بايد از عملكرد خود در فتنه سال 88 ابراز پشيماني و توبه كنند تا بتوانند در انتخابات رياست جمهوري آينده شركت كنند، عين همين حرف درباره اصولگرايان هم صدق مي كند، چون آنها هم برخورد درستي با معترضان نداشته اند و در اصل پديد آمدن فتنه هم دو طرف به تفاوت نقش داشتند. بنابراين اگر قرار بر توبه است هر دو با هم بايد توبه كنند.

خاطرنشان مي شود در آشوب و فتنه سه سال پيش كه با ميانداري سران جبهه اصلاحات و دو نامزد اين جبهه- و عدم تمكين آنها به قانون ايجاد شد، اركان قانون اساسي و مقدسات اسلامي مورد تعرض آشوبگران قرار گرفت اما مدعيان اصلاح طلبي همين حرمت شكنان روز عاشورا را كه قبلاً با حذف اسلام، شعار «جمهوري ايراني» سر داده بودند «مردمان خداجو» لقب دادند و در ميدان عملاً با منافقين، سلطنت طلب، بهائيان و ديگر گروهك هاي ضد انقلاب همگام شدند. بنابراين روشن است كه استفاده از تعابيري نظير فراجناحي در پس چنان فتنه اي، در عمل به منطق مغلوط كساني منتهي خواهد شد كه در نبرد صفين به جاي همراهي جبهه حق، دنبال فرد ظاهراً ميانه اي به نام ابوموسي اشعري رفتند. اتفاقاً اين افراد پس از آن كه فهميدند چه كلاهي سرشان رفته مدعي شدند همه با هم خطا كرده ايم و بنابراين ما و علي(ع) بايد با هم توبه كنيم!

به تعبير ديگر مي توان گفت پس از دو فتنه و آشوب بزرگ سال هاي 78 و 88، اختلاف موجود بر سر سلايق و جزئيات يا دعواهاي مبتذل جناحي موسوم به چپ و راست نيست بلكه مسئله بر سر اين است كه يك جريان سياسي مورد حمايت علني رژيم آمريكا و اسرائيل و طيف گوناگون ضد انقلاب قرار دارد و حاضر نيست به هيچ قيمت با آنها مرزبندي كند. نيز بايد متذكر شد كه همان رجل سياسي سقوط كرده كه حرمت شكنان عاشوراي حسيني را مردمان خداجو خواند، در آغاز فعاليت هاي انتخاباتي مدعي بود نامزدي فراجناحي و هم اصلاح طلب و هم اصولگراست اما گذر زمان و فراز و فرود حوادث نشان داد كه وي نه اصلاح طلب است و نه اصولگرا، بلكه فراتر از بحث هاي جناحي پروژه القاي تقلب و ايجاد اغتشاش را پيش مي برد. برخي از شبه اصولگرايان حامي موسوي در آن ايام، در انتخابات مجلس نهم، گروه موسوم به صداي ملت را راه اندازي كردند.

منافقين و القاعده خواهرخوانده شدند!

گروهك تروريستي منافقين با گروه هاي مسلح معارض سوريه همكاري مي كند.

به گزارش بالاترين، عبدالله ثامر از سران گروه هاي معارض سوري چند روز پيش در ملاقات با مريم رجوي در پاريس مدعي شده كه «شهر حمص (در سوريه) خواهرخوانده شهر اشرف [اردوگاه منافقين در اطراف بغداد] است.»! در اين ملاقات مريم رجوي با معارضان سوري اعلام اتحاد كرده است.

در همين حال شبكه العالم به نقل از پايگاه خبري الجوار گزارش داد شماري از اعضاي سازمان منافقين به گروه هاي تروريستي و مسلح معارض در سوريه پيوسته اند. همچنين شماري از اعضاي سازمان، افراد مسلح را در كردستان عراق و بخش هايي از خاك تركيه آموزش مي دهند.

پايگاه خبري الجوار اعلام كرد: برخي طرف هاي بين المللي، منطقه اي و حتي عراقي به لحاظ عمليات اطلاعاتي، زمينه مشاركت تروريست هاي گروهك منافقين را در جنگ عليه نظام سوريه فراهم كرده اند.

گفته مي شود اخيراً پنج تن از اعضاي اين سازمان تروريستي در جريان درگيري ارتش سوريه با گروه هاي مسلح دستگير شده اند.

يادآور مي شود با وجود پايان مهلت گروهك تروريستي منافقين براي تخليه پادگان نظامي اشرف، بيش از هزار عضو اين گروهك همچنان در اين اردوگاه حضور دارند و حاضر به ترك آن نيستند. به نظر مي رسد سازمان با استفاده از شرايط سوريه سعي دارد هم خود و نيروهايش را از استيصال موجود نجات دهد و هم مزدوري هايش را براي سرويس هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل فاكتور كند.

دولت عراق تهديد كرده كه در صورت عدم تخليه پادگان اشرف به زور متوسل خواهد شد. پادگان اشرف هديه صدام به منافقين در ازاي خيانت هاي آنها به ملت ايران در بحبوحه جنگ تحميلي بود.

فالح فياض مشاور امنيت ملي عراق گفته است كه عراق «اقدامات لازم براي اجراي مسئوليت هاي قانوني و مشروع خود براي به اجرا درآوردن حق حاكميت عراق بر اردوگاه اشرف را انجام خواهد داد.»

هماهنگ كننده دايره مبارزه با تروريسم در وزارت خارجه آمريكا اوايل ماه ژوئيه به سازمان منافقين توصيه كرده بود هرچه زودتر و به طور كامل اردوگاه اشرف را تخليه كنند. دانيل بنيامين در جمع خبرنگاران در بغداد گفته بود: صبر دولت عراق رو به پايان است و مجاهدين بايد بپذيرند كه بيش از اين نمي توانند در اردوگاه اشرف اقامت داشته باشند. اين اصرار غيرمسئولانه و خطرناك است.

در همين حال عبدالكريم لاهيجي به راديو فردا گفت: آن چيزي كه مسلم است سازمان مجاهدين به ميل خودشون از كمپ اشرف نرفتند و نخواهند رفت و ناگزير شدند. دوم اين كه مجاهدين مي دانند كه هيچ كشوري در دنيا به آنها پناهندگي دسته جمعي نمي دهد يعني وضعيتي كه الان در عراق دارند و طي سال هاي گذشته داشتند يك وضعيت استثنايي است و طي توافقي بين مجاهدين و دولت صدام حسين صورت گرفت.

از تحريم هاي فلج كننده تا اشك تمساح براي زلزله زدگان

شيادي رسانه ها و محافل ضدانقلاب در سوءاستفاده از زلزله اخير آذربايجان، با اعتراض مدير يك شبكه ماهواره اي تعطيل شده در خارج مواجه شد.

داريوش سجادي مدير شبكه ماهواره هما و از همكاران نشريات زنجيره اي با اشاره به موج سواري محافل مذكور نوشت: تحمل مصيبت زمين لرزه اخير در آذربايجان شرقي سخت است اما سخت تر از آن تحمل «مرد رندي» مرد رنداني است كه مزورانه كاسه داغ تر از آش شده و براي مصيبت زدگان زمين لرزه اخير شيون و استغاثه جان سوزشان اسباب تحير صاحب دلان را فراهم كرده.

وي مي نويسد: ايرانيان در يك هم دلي ستودني در كنار سازمان هاي امدادرسان به كمك زلزله زدگان شتافتند و خوشبختانه توانستند امواج مصيبت را مديريت كرده و اوضاع را تحت كنترل درآورند. اما ظاهرا براي ارباب فتنه در آمريكا و انگلستان و عمله و اكله ايشان در داخل و خارج كشور تنها امر حائز اهميت ماهي مراد گرفتن از آب گل آگود است و بر همين اساس طي چند روز گذشته تمام ظرفيت هاي فعال و راكد خود را بكار گرفته و با تمام توان در رسانه هاي خود در لندن (BBC) و واشنگتن (VOA) و پراگ (راديو فردا) و هلند (روزآنلاين) از موضع خيرخواهي و نوعدوستي فرياد تظلم برآورده و مسئولين را مورد شماتت قرار داده اند كه چرا نسبت به زلزله زدگان تعلل مي ورزيد!؟ چرا زودتر تسليت نگفتيد!؟ چرا به مصيبت زدگان كمك نمي كنيد!؟ اشك تمساح هائي كه از شدت تصنع مهوع است. گوئي دولتمردان واشنگتن و لندن به انضمام عقبه ايراني-رسانه اي تحت تابعيت شان در غم تلخكامي و شدائد ايرانيان شب و روزشان را گم كرده و اشك ماتم امان شان را بريده است!

وي خاطر نشان كرد: نازكدلي اين گروه براي رنج مردم ايران در حالي دل هر صاحب معنائي را از شدت عواطف انساندوستانه ايشان به شوق مي آورد كه توسط همين «نازكدلان نوع دوست» سنگين ترين تحريم هاي اقتصادي بر گرده ايرانيان نهاده شده تا از طريق قرار دادن ايشان در تنگناهاي معيشتي و غذائي و داروئي و اقلام مصرفي قامت استوار و خودباشانه ايرانيان را به اتهام مطالبه زيست مستقل به زانو درآورند! با ديدن چنين دورويي ها و بي اخلاقي ها و تزويرهايي است كه انسان ياد اين ابيات مي افتد:

در جامه شباني گرگان روز مزدند

با قافله رفيق اند اما شريك دزدند

در سر هزار فتنه، نيرنگ هاي رنگي

اهل كدام مرزند اين روميان زنگي

شما كه ناطق نوري و مجلس زوري نمي خواستيد!

روزنامه آفتاب يزد در ادامه بازي تبليغاتي نشريات زنجيره اي اصلاح طلبان، تيتر اول خود را به ناطق نوري و استقبال گرم اصلاح طلبان اختصاص داد.

اين روزنامه همسو با نشريات زنجيره اي كه مدتي است علاقه ويژه اي به آقاي ناطق نوري نشان مي دهد، از «استقبال گرم اصلاح طلبان و استقبال سرد اصولگرايان» نسبت به احتمال حضور ناطق نوري در انتخابات خبر داده و از قول جلال جلالي زاده (عضو تندرو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم و از نمايندگان متحصن و مستعفي) نوشته است: در صورتي كه شرايط فراهم نباشد، فردي همچون ناطق نوري با توجه به اين كه مواضع وي نيز به جريان اعتدالي نزديك است و در صورتي كه بتواند نظر اصلاح طلبان را تامين كند، گزينه مناسبي خواهد بود.

وي با اشاره به سوابق ناطق نوري در طول ساليان اخير يادآور شد: با توجه به جايگاهي كه ناطق در ميان دو جناح دارد مي تواند هماهنگ كننده آن ها بوده و به ايجاد وحدت كمك كند.

يادآور مي شود در انتخابات سال 88 نيز با وجود روشن بودن تكليف اصلاح طلبان در حمايت از موسوي و يا كروبي، مرعشي با لحني فريبكارانه مدعي شده بود كارگزاران به خاطر انتخابات سال 76 به آقاي ناطق بدهكار است و از او براي دولت وحدت ملي حمايت مي كند. گذر زمان دروغ بودن اين ادعا را روشن كرد.

شايان ذكر است محافل تندرو مدعي اصلاح طلبي در گذشته مواضع تندي عليه ناطق نوري داشتند به نحوي كه به هنگام رياست وي بر مجلس پنجم، شعارهايي نظير «ناطق نوري نمي خوايم، مجلس زوري نمي خوايم» سر داده و از طريق رسانه هاي خود منتشر كردند. با اين اوصاف نگاه جريان تندرو نگاهي ابزاري به برخي چهره هاي سياسي در جهت - به زعم خود- ايجاد اختلاف ميان اصولگرايان است. اين طيف در حالي مدعي وحدت دو جناح است كه اساسا جناح درون نظام محسوب نمي شود بلكه به شهادت كارنامه خود، دشمن جمهوري اسلامي و قانون اساسي و بعضا حتي مباني اسلام مي باشد.

خبر توطئه در پرواز اهواز- تهران تكذيب شد

در پي انتشار خبري قديمي با عنوان «توطئه در پرواز اهواز- تهران خنثي شد» و استفاده رسانه ها از آن، شركت هواپيمايي كيش آن را تكذيب كرد.

روز سه شنبه به نقل از خبرگزاري ايرنا خبري منتشر شد كه با توجه به اهميت آن به سرعت در سايت ها، خبرگزاري ها و رسانه هاي ديگر از جمله كيهان انعكاس يافت.

روزنامه هايي كه سايت آنلاين خبري دارند نيز آن را منتشر كردند، در حالي كه معلوم شد اولا اين خبر مربوط به 3 سال پيش است و ثانيا شخصي كه به عنوان سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري از او ياد شده، 2 سال پيش بركنار شده است.

البته خبرگزاري ها و سايت هايي كه اين خبر را منتشر كردند، بعدا آن را از خروجي خود حذف كردند اما جاي اين سؤال باقي است كه خبري با اين محتوا و آن هم در آستانه سفر روساي كشورهاي جهان به ايران؛ چرا و با چه انگيزه اي بازنشر شده است؟!

در ذيل متن تكذيب خبر مزبور از سوي مدير دفتر مديرعامل شركت هواپيمايي كيش مي آيد:

سردبير محترم روزنامه كيهان با سلام، احتراما پيرو مذاكره تلفني مورخه جاري مبني بر انتشار خبر تحت عنوان «توطئه در پرواز اهواز- تهران خنثي شد» مندرج در ستون سمت راست صفحه اول، بدين وسيله مراتب تكذيب خبر منتشره را اعلام مي نمايد.

در همين راستا به پيوست خبر تكذيبيه مندرج در سايت هاي تابناك، قطره و فردا نيوز و رجا نيوز در خصوص اين گزارش به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري جهت آگاهي و بهره برداري لازم ايفاد مي گردد. لذا خواهشمند است دستورات لازم را به منظور درج خبر تكذيبيه در روزنامه فرداي كيهان را صادر فرمايند.

روزنامه خراسان:

احتمال انتقال ۴۸زائر ربوده شده ايراني به ترکيه يا عربستان

ربايندگان زائران ايراني در ازاي آزادي ۴۸زائر ايراني ربوده شده درخواست آزادي تعدادي از نيروهاي خود راکه از سوي دولت سوريه دستگير شده اند دارند.

هم چنين برخي اخبار حاکي از آن است که اين زائران توسط ربايندگان براي جلوگيري از آزادي آنها توسط ارتش سوريه به خاک ترکيه يا عربستان منتقل شده اند.

روزنامه جمهوری اسلامی:

اسراییل توانایی نابودی کامل برنامه هسته ای ایران را ندارد

* رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا در يك كنفرانس خبري مشترك به همراه وزير دفاع اين كشور گفت اسراييل توانايي نابودي كامل برنامه هسته‌اي ايران با حمله نظامي را ندارد.

ژنرال "مارتين دمپسي" رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا در واكنش به تهديدهاي اخير مقامات اسراييل عليه ايران و مطرح شدن احتمال حمله تل‌آويو به ايران، گفت: "من به طور دقيق از توانايي‌هاي ايران اطلاع ندارم، اما مي‌توان گفت كه حمله نظامي (اسراييل) تنها برنامه هسته‌اي ايران را به تعويق مي‌اندازد و به طور كامل آنرا از بين نمي‌برد.

" در اين كنفرانس خبري لئون پانه تا وزير دفاع آمريكا گفت مقامات تل آويو هنوز درباره حمله به ايران به تصميم گيري نرسيده‌اند. وي با دفاع از رويكرد كنوني دولت اوباما در قبال برنامه هسته‌اي ايران گفت گزينه نظامي به عنوان آخرين راه حل مطرح است و از نظر او هنوز فرصت براي تشديد فشارهاي تحريمي به ايران وجود دارد.

طي هفته‌هاي اخير اختلاف نظر بر سر مساله هسته‌اي ايران بين آمريكا و اسراييل رو به فزوني است و مقامات تل آويو اصرار دارند گفتگوهاي جاري بين ايران و اعضاي گروه 1+5 را شكست خورده و بي‌نتيجه بخوانند.

بی بی سی فارسی: اسرائیل هرسال یا حتی هر ماه مدعی حمله به ایران است

* يك عضو شوراي امنيت ملي آمريكا درباره حمله به ايران هشدار داد و گفت: حمله به ايران بحران بين‌المللي بسيار بزرگ ايجاد مي‌كند.

به گزارش‌ام نيوز، "گري سيك" عضو پيشين امنيت ملي آمريكا سه شنبه 24 مرداد در گفت و گو با شبكه بي‌بي سي فارسي در مورد احتمال حمله اسرائيل به ايران گفت: "اين حرف، حرف جديدي نيست،‌ تقريباً هر سال و يا حتي هر ماه چنين ادعاهايي مطرح مي‌شود كه اسرائيل آماده حمله به ايران است. تا اين جاي كار، اسرائيل تنها از حمله حرف زده، برآورد من اين است كه اسرائيل اين بار هم حمله نمي‌كند و احتمال يك حمله جدي از سوي اسرائيل به ايران بسيار پائين است."

وي در پاسخ به اينكه "اسرائيل از اين تهديدها چه چيزي به دست مي‌آورد؟" گفت: "چنين تهديدها مسأله ايران را در صفحه اول روزنامه‌هاي اسرائيل نگه مي‌دارد، توجه دنيا را به ايران و برنامه هسته‌اي منعطف مي‌كند، اين تهديدها آمريكا و اروپا را مي‌ترساند چون چنين جنگي به ضرر آن‌ها خواهد بود.

در نتيجه آمريكا و اروپا با جديت بيشتري تحريم‌ها را دنبال مي‌كنند و اين تهديدها ايران را تحت فشار و در نگراني قرار مي‌دهد اما تضميني وجود ندارد كه اسرائيل به ايران حمله نكند." وي افزود: "اين منافع باعث شده كه اسرائيل مدت‌ها به تكرار اين تهديدها ادامه بدهد.

ولي چيزي كه عوض شده اين است كه اكثر مقام‌هاي ارشد اسرائيل چه مقام‌هاي سابق و چه مقام‌هاي فعلي عليه ايده حمله به ايران صحبت كرده‌اند و گفته‌اند اين ايده خيلي بدي است. باقي كشورها هم وقتي مي‌بينند خيلي‌ها در داخل اسرائيل مخالف اين حمله هستند، اين تهديدها را جدي نمي‌گيرند.

در نتيجه نتانياهو و همكاران وي تلاش مي‌كنند تا آتش اين داستان را دوباره داغ كنند و كاري كنند به صفحه اول روزنامه‌ها برگردد."

نكته جالب توجه اينست كه در روزهاي اخير، شهروندان اسرائيلي نيز عليه اظهارات سران رژيم صهيونيستي درباره حمله به ايران تظاهرات كرده و مخالفت خود را با آن اعلام نموده‌اند.
 
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.