سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولد نوزادان به روش طبیعی، رشد فعالیت مغزی را افزایش دهد

زايمان مادران به روش طبيعي مي‌تواند منجر به افزايش رشد فعاليت‌ مغزي در دوران بزرگسالي فرزندان شود.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا،  تيمي از محققان دانشكده پزشكي دانشگاه ييل با انجام مطالعات خود بر روي موش‌ها دريافتند كه زايمان طبيعي با ايجاد يك پروتئين در مغز نوزادان مي‌تواند باعث بهبود و تقويت مغز آنها در دوران بلوغ شود.
 
براساس اين گزارش، محققان با بررسي اثرات زايمان طبيعي و سزارين در موش‌هاي مورد مطالعه بر روي پروتئين UCP2  يا آنكاپلينگ 2 در ميتوكندري افزودند كه اين پروتئين نقش مهمي در رشد مناسب سلول‌هاي عصبي منطقه هيپوكامپ مغز كه مسئول حافظه كوتاه مدت و بلند مدت است را دارد و تولد به روش طبيعي موجب القاي UCP2  در نورون‌هاي واقع در اين منطقه مغز مي‌شود.
 
نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد كه بيان UCP2‌ در موش‌هاي متولد شده از طريق سزارين كاهش يافته بود كه ضربه زدن به ژن UCP2‌ و يا مهار عملكرد آن با سلول‌هاي عصبي هيپوكامپ مغز و مدارات مغزي اين ناحيه تداخل ايجاد مي‌كند و منجر به ايجاد اختلال در رفتارها و عملكردهاي وابسته به آن در بزرگسالي مي‌شود.
 
براساس نتايج ديگر اين مطالعه، شيوع زياد سزارين در زنان و انجام اين جراحي بدون ضرورت پزشكي ممكن است اثرات ماندگاري در رشد مغز و نورون‌هاي عصبي فرزندان داشته باشد./عط
برچسب ها: مغز ، سزارین ، پروتئین ، سلول ، موش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
یک ماما
۲۱:۲۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
سالهاست که جامعه مامایی کشور فریاد می زند که نسل آینده کشور به خاطر سزارین نسلی پر عارضه و بیمار خواهد بود ولی گوش شنوایی نیست که نیست