سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه های صبح دوشنبه؛

مگر به نام رضاخان پالاني شما را قطار كنند/ اختصاص بودجه مديريت بحران يکي از مناطق زلزله زده به آسفالت راهها

مجمع روحانيون از چه چيز تنازل مي كند؟!، راه‌اندازي‌ سايت انتخاباتي محمد خاتمي از آمريكا، فرودگاه يک استان وقفي از آب درآمد ، و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز دوشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:
 

روزنامه کیهان:

مگر به نام رضاخان پالاني شما را قطار كنند

برگزاري برخي نشست هاي هماهنگي عناصر ضدانقلاب در پاريس و بروكسل باعث اختلافات بيشتر در برخي از گروه هاي اپوزيسيون شده است.

معترضان مي گويند برخي ترتيب دهندگان اين نشست ها سوابق خوبي در زمينه همكاري با بيگانگان ندارند و اكنون هم دنبال اين هستند كه اپوزيسيون را به طور مطلق زير بليط برخي دولت هاي خارجي ببرند، چيزي كه در نگاه ملت ايران بسيار نفرت آميز است.

گروهك موسوم به اتحاد جمهوريخواهان-متشكل از اعضاي برخي گروهك هاي چپ منحله- از جمله گروه هايي است كه به اعتبار شركت برخي اعضا در نشست هاي پاريس و بروكسل و مخالفت سرسختانه شماري ديگر از اعضا دچار مجادلات شديد شده است.

جمشيد اسدي از اعضاي اتحاد جمهوري خواهان كه در نشست بروكسل حضور داشته در مصاحبه با «بامداد خبر» اذعان كرد كه اعتراضات تندي نسبت به اين نشست وجود داشته است. وي مي گويد شوربختانه در رسانه ها اين طور مطرح شده كه شركت كنندگان نشست هاي استكهلم و بروكسل مي خواهند به دستور و به دست خارجي، آلترناتيوي بسازند.

وي درباره اين پرسش كه سازمان جمهوري خواهان با بي اعتمادي به اين نشست ها نگاه مي كند، نظر شما چيست؟ گفت: ما در سازمان درباره نشست هاي استكهلم و بروكسل بحث هاي گسترده اي داشتيم، برخي از دوستان بر اين باور بودند كه گويا نشست استكهلم و به دنبال آن نشست بروكسل در پي گزينه اي است كه به كمك بيگانه در خارج از كشور تشكيل شود و خود را به عنوان آلترناتيو جمهوري اسلامي معرفي كند. راستي شما درباره من چه گماني داريد؟ نكند من هم عامل جمهوري اسلامي يا بيگانه باشم و چند سال ديگر كه رسوا شدم بر شما ايراد بگيرند كه چرا در ژوئيه 2012 نتوانستيد از شكل و قيافه جمشيد اسدي پي به جاسوسي او ببريد؟ از شوخي گذشته مي بايستي از پارانويا و همه هراسي درگذريم و كارهاي بزرگ جدي كنيم.

وي مي افزايد: بارها كساني مثل من و ديگر دوستان كوشيدند در درون سازمان جمهوري خواهان ايران براي دوستاني كه بر باور ديگر بودند توضيح دهند كه چنين چيزي باور جريان استكهلم-بروكسل نيست. البته اين اختلاف نظر تا آخر هم وجود داشت و هنوز هم بحث در درون سازمان ادامه دارد. از همين رو شركت من و چند نفر ديگر از دوستان سازمان جمهوري خواهان به طور شخصي بود و نماينده سازمان نبوديم.

يادآور مي شود برخي عناصر سلطنت طلب و مرتبط با سازمان جاسوسي سيا (نظير شهريار آهي و جواد خادم) برگزاركننده نشست بروكسل بودند. جواد خادم هماهنگ كننده كودتاي نافرجام نوژه با هماهنگي سازمان سيا بود. در نشست بروكسل علاوه بر حضور كساني چون سركرده گروهك تروريستي كومله (عبدالله مهتدي) برخي آمريكايي هاي حامي جنگ نظير اتولونگي نيز حضور داشتند. جمشيد اسدي با سوابق ماركسيستي توضيح نداده كه چگونه مي توان ادعاي جمهوري خواهي را به واسطه پيوند با سلطنت طلبان و تروريست هاي تجزيه طلب و آمريكائيان معتقد به حمله نظامي عليه ايران جمع بست؛ مگر اينكه امثال وي به واسطه سوابق قبل از انقلاب خود گرايش به شبكه پهلوي ها داشته باشند و از جمهوريت رضاخان پالاني با چاشني مداخله خارجي و كودتا و استبداد دفاع كنند.

كام شيرين اپوزيسيون از ماجراي تلخ آذربايجان

رسانه هاي فعال در فتنه سبز تلاش هماهنگي را براي بهره برداري از مصيبت ناگوار زلزله در آذربايجان سامان داده اند.

در حالي كه مردم در كنار نهادها و سازمان هاي مسئول براي امدادرساني به هموطنان زلزله زده بسيج شده اند، رسانه هاي وابسته به شبكه عنكبوت پروژه مشتركي را در پيش گرفتند تا به زعم خود با سوءاستفاده از اين ماجراي تلخ، بر موج عواطف و احساسات عمومي سوار شوند. رسانه هايي مانند بالاترين، كلمه، صداي آمريكا، جرس، راديو فردا، گويانيوز، دويچه وله، بي بي سي و ده ها سايت و رسانه مشابه در اين زمينه بسيج شدند تا چنين القا كنند كه كسي به فكر آسيب ديدگان زلزله نيست. برخي از اين رسانه ها البته بي تابي كرده و ضمن لو دادن خود اذعان كرده اند كه اتفاق پيش آمده بهانه خوبي براي تجديد سازمان و تجديد روحيه گروه هاي از هم پاشيده اپوزيسيون است.

برخي از اين رسانه ها پا را فراتر گذاشته و حتي عليه مراسم احيا در شب قدر بيست و سوم ماه مبارك رمضان هتاكي كرده اند. اين محافل هتاك كه پيش از اين به بهانه هاي مختلف به ساحت قرآن كريم و پيامبر اعظم و ائمه معصومين عليهم السلام اهانت كرده بودند، درد اصلي خويش را بازگو نمي كنند كه از اعتقاد و ايمان راسخ همين ملت -به ويژه مردم غيور آذربايجان- تودهني خوردند و بعدها- رسانه هايي نظير راديو فردا- علنا اعتراف كردند كه علت اصلي شكست اغتشاش و فتنه سبز، اسلامگرايي مردم بود.

گفتني است گردانندگان اين رسانه ها طي سالهاي اخير علنا از تحريم هاي ضدايراني رژيم هاي مستكبرغربي حمايت كرده و خواستار فلج كردن مردم ايران شده اند و برخي از آنها حتي از حمله نظامي جانبداري كرده اند بنابراين ادعاي دلسوزي براي مردم ايران از سوي آنها صرفا نوعي ژست منافقانه تلقي مي شود.

يديعوت آحارونوت: حزب الله زهر چشم بدي از مقامات اسرائيل گرفته است

يك روزنامه صهيونيستي فاش كرد نتايج شكست در جنگ 33 روزه بر رژيم اسرائيل سايه انداخته و جز نتانياهو و باراك كسي از درگيري نظامي با ايران دفاع نمي كند.

يديعوت آحارونوت در گزارشي نوشت: جز باراك و نتانياهو، هيچ يك از مقامات دولتي يا نظامي و امنيتي و حتي شيمون پرز رئيس جمهور از حمله به ايران حمايت نمي كنند.

اين روزنامه مي افزايد: در آمريكا بسياري از جمله مقامات دولتي متقاعد شده اند كه اقدام نظامي مورد نظر نتانياهو و ايهود باراك يك نتيجه قطعي خواهد داشت و آن كشاندن آمريكا به جنگ با ايران برخلاف ميل و اراده اين كشور است. مشاوران دفتر نتانياهو و اوباما مي دانند كه چنين اقدامي موجب شرمساري اوباما در آستانه انتخابات رياست جمهوري مي شود.

به نوشته يديعوت آحارونوت باراك اذعان مي كند كه روشن است ايران نسبت به حمله به تأسيسات هسته اي خود پاسخ خواهد داد و اين پاسخ شامل به كارگيري «حزب الله» هم مي شود. با اين وجود وزير جنگ استدلال مي كند كه اسرائيل «نابود نخواهد شد» و چنين عملياتي موجب تنفر از اسرائيل در جهان نمي شود.

به نوشته يديعوت آحارونوت، اعضاي كابينه از نتايج جنگ 33 روزه در سال 2006 (لبنان) كه در گزارش كميته تحقيق قيد شد به شدت مي ترسند و از تكرار همان تجربه تلخ در ابعاد وسيع تر هراسانند. اكنون درسهاي جنگ 2006 بر سر مقامات اسرائيل سايه افكنده است.

در ادامه اين گزارش آمده است: مقامات نظامي اسرائيل شامل بني گانتز رئيس ستاد مشترك ارتش، امير ايشل فرمانده نيروي هوايي، آويو كوخاوي فرماندهي اطلاعات نظامي و ديگر افسران ستاد مشترك ارتش، تامير پاردو رئيس موساد، يورام كوهن رئيس شاباك و اغلب اعضاي كميته 8 نفره تصميم گيري درباره مسائل استراتژيك با اقدام نظامي عليه ايران مخالف هستند. زيرا اكثر اين مقامات در زمان وقوع جنگ عليه لبنان با انجام اين جنگ موافقت داشتند و سپس از تصميمي كه گرفته بودند پشيمان شدند.

همزمان با اين خبر، انتشار اسامي 100 خلبان نيروي هوائي ارتش اشغالگر قدس از سوي يك گروه حامي ملت فلسطين بنام گروه «گرامي داشت عماد مغنيه» نگراني هاي تازه اي براي مقامات رژيم صهيونيستي بوجود آورده است.

به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از پايگاه خبري فلسطين اليوم، مقامات رژيم صهيونيستي انتشار اطلاعات خلبانان ياد شده را تهديدي جدي براي امنيت آنها دانستند. از نظاميان عالي رتبه كه مشخصات آنها در اين ليستها منتشر شده است مي توان به ژنرال رونين سمخي، فرمانده پايگاه هوائي فاتيم در النقب، سرهنگ دان تورتان فرمانده پايگاه هوائي منطقه حتصور و نيز سرهنگ تومر بار فرمانده نيروي هوائي منطقه تل نوف اشاره كرد. اين اولين بار نيست كه حملات سايبري از سوي گروه هاي مختلف توانسته است با نفوذ در مراكز امنيتي و حساس رژيم اشغالگر قدس اطلاعات مهمي در خصوص اين رژيم انتشار دهند. روز پنجشنبه هم گروهي از هكرهاي لبناني با هك چندين وب سايت رسمي اطلاعات تعداد زيادي از كاربران اسرائيلي را منتشر كردند.

زمزمه لغو يك انتصاب مسئله دار

روزنامه ايران از بركناري اكبر تركان خبر داد.

اين روزنامه در ستون حاشيه هاي خود نوشت: اكبر تركان از مديران نزديك به كارگزاران سازندگي كه اخيرا از سوي غلامرضا شافعي (مديرعامل كارگزاراني سازمان ايدرو) به عنوان رئيس هيات مديره شركت مديريت طرح هاي صنعتي ايران منصوب شده بود، با دستور مستقيم رئيس جمهور بركنار خواهد شد. منابع آگاه از تاكيد و دستور مستقيم رئيس جمهور به بركناري اين چهره كارگزاراني خبر مي دهند.

اين خبر هنوز از سوي منابع رسمي تاييد نشده است.

انتصاب برخي افراد نزديك به احزاب تندرو در وزارتخانه هاي صنعت و بهداشت و... موجي از اعتراض ها را در محافل رسانه اي و سياسي برانگيخته است.

مجمع روحانيون از چه چيز تنازل مي كند؟!

رئيس شوراي مركزي مجمع روحانيون مي گويد: اگر لازم باشد ما بايد از برخي خواسته هايمان صرف نظر كنيم.

سيدمحمد خاتمي در ديدار چند تن از روزنامه نگاران زنجيره اي گفته است: ما بايد جمهوري اسلامي را به گونه اي بفهميم و ترويج كنيم و براي استقرارش تلاش كنيم كه نه تنها با دو پايه اصلي انقلاب يعني آزادي و استقلال سازگار باشد بلكه بر آن مبتني باشد.

وي درباره اظهارات يكي از حاضران اظهار داشت: گفته شد كه بايد به توده هاي مردم توجه كرد. من هم قبول دارم كه هر چند بخش نخبه و اليت جامعه مهم است، ولي غفلت از زندگي، احساسات و نيازهاي توده مردم هم غلط است. توجه به آن ها و تلاش براي حل آن ها لازم است. ممكن است كساني داراي آرمان هاي بلند سياسي باشند كه در جاي خود محترم است ولي رسيدگي به وضع مردم و جلوگيري از خطراتي كه كشور و ميهن را از جمله از بيرون تهديد مي كند نبايد مورد غفلت باشد. اگر گراني و تورم هست، اگر توليد لطمه خورده است، اگر اميد به آينده كم رنگ تر شده است، پرداختن به اين امور در كنار مسائل سياسي و رسيدن به راه حل هايي كه هم وضع كشور بهتر شود و هم وضع مردم و مديريت جامعه بهبود يابد و از امكانات به نفع مردم و حل تنگناها و مشكلات روزمره آنان بهره برداري شود نيز لازم است.

خاتمي با ادعاي اينكه وضع خوب نيست، گفت: البته منظور من مچ گيري نيست، بلكه كمك كردن براي حل مشكلات كشور و مردم است. خوب اگر لازم باشد ما بايد از برخي خواسته هايمان صرف نظر كنيم و اولويت ها را آن گونه در نظر بگيريم كه در مسير رفع مشكلات مردم و رفع خطرات خارجي و بهبود مديريت جامعه باشد. حاكميت هم بايد از سرمايه هاي ارزنده اي كه هدر مي رود استفاده كند و به هر حال طرفين بايد به سوي فضاي باز و سالم بروند.

اظهارات اين عضو مجمع روحانيون، در ادامه مقدمه چيني چند ماه گذشته براي دور زدن ادعاي تقلب در انتخابات و بازگشت محترمانه و بدون هزينه به عرصه سياست ارزيابي مي شود. خاتمي اين اقدام را با شركت مخفيانه در انتخابات مجلس نهم (12 اسفند در روستاي وادان دماوند) كليد زد و با اعتراض گسترده محافل اپوزيسيون و افراطيوني مواجه شد كه قائل به تحريم انتخابات بودند.

اقدام جريان متبوع خاتمي براي خروج از بن بست خودساخته در حالي است كه وي براي چندمين بار از تعبير «اگر لازم باشد بايد كوتاه بياييم» استفاده مي كند اما دقيقا توضيح نمي دهد كه قرار است از چه چيزي تنازل كنند و كوتاه بيايند؟ در مقابل، مردم و نظام به درستي توقع دارند جريان آلوده به فتنه و آشوبگري 3سال پيش، به جرم بزرگ خود و خيانت به كشور اعتراف كرده و عذر تقصير بياورند نه اينكه در جايگاه ورشكسته ها، ژست ايثار و مصلحت انديشي(؟!) براي كشور را بگيرند. آنها به طور مشخص بايد روشن كنند آيا ادعاي تقلب را دروغ مي دانند كه در آن صورت بايد رسما به خاطر تمام عواقب آن دروغ بزرگ عذرخواهي و ابراز ندامت كنند و اگر همچنان مدعي تقلب هستند پس چرا باز هم مي خواهند به فضاي انتخابات برگردند؛ براي مقدمه چيني آشوبگري دوباره به نيابت از آمريكا واسرائيل؟!

از سوي ديگر جاي سوال است كه جريان متبوع خاتمي با «جمهوري اسلامي» و «استقلال» كشور چه معامله اي كردند؟ آيا شعار منافقانه و ضداسلامي «جمهوري ايراني» از بساط حاميان آشوب طلب آنها بلند نشد و اگر شد پس چه داعيه جمهوري اسلامي دارند؟ آيا رفتار منافقانه و ساختارشكنانه آنها باعث گستاخ شدن بيگانگان و دشمنان و تهديد حريم استقلال كشور نشد و آيا طيف هاي اصلي فعال در فتنه سبز بارها خواستار فشار بيگانگان به جمهوري اسلامي براي غواصي سياسي اين طيف ها در داخل نشد؟!

درباره مدعاي آزادي نيز روشن است كه اين واژه، كلمه كشداري است و به هر نحو مي توان آن را تأويل و تفسير و حتي تحريف كرد چنان كه آشوب طلبان به خود اجازه دادند آزادي و حق انتخاب اكثريت ملت ايران را نقض كنند. به عبارت ديگر مدعاي آزادي را بايد با نظم مستقر و دموكراتيك و قانوني جمهوري اسلامي سنجيد و به چارچوب هاي حقوقي تن داد. آيا مي توان نام آشوب طلبي، ساختارشكني، مسجدسوزي، حمله به مقدسات اسلامي (از جمله در روز عاشورا) و ايجاد اغتشاش به نيابت از آمريكا و رژيم صهيونيستي و آل سعود را آزادي نهاد و در پناه آن مسجد ضرار درست كرد؟! چرا آقاي خاتمي آن قدر كه تظاهر به نگراني براي بازداشت شدگان مي كند- و البته به وقتش آماده است از شروط خود درباره آنها بگذرد- حاضر نيست نسبت به فجايع بزرگي كه همين شبكه سازمان يافته معارضه با جمهوري اسلامي ايجاد كردند، موضع بگيرد؟!

روزنامه وطن امروز :

راه‌اندازي‌ سايت انتخاباتي محمد خاتمي از آمريكا

همزمان با شكست خاتمي و نزديكانش براي بازگشت آرام و بدون هزينه به صحنه سياسي كشور و تبري نجستن وي از فتنه و ضدانقلاب، تلاش‌ها براي رساندن خاتمي به آرزوي بازگشت در فضاي مجازي شدت گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گروهی در راستای دعوت از محمد خاتمی جهت شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1392 مبادرت به ایجاد يك وب‌سایت کرده‌اند. این گروه که خود را جمعی از جوانان اصلاح‌طلب نامیده‌اند با انتشار بیانیه‌ای برای حضور دیگر طرفدارانشان در این سايت دعوت به عمل آورده‌اند.

نكته قابل تامل درباره محل ساپورت و پشتيباني اين سايت اينكه، سرور اين سايت در ايالت اوهايوی آمريكا قرار دارد و طبعا نمي‌تواند بدون هماهنگي دستگاه‌هاي امنيتي آمريكا وارد فضاي مجازي شده باشد. از نويسندگان این سايت می‌توان به محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر دوران ریاست‌جمهوری خاتمی و از محکومان فتنه 88 اشاره كرد.

صفحات این سايت با مطالبی از برخی افراد نزدیک به خاتمي از جمله صادق خرازی، محمدرضا خاتمی، عباس عبدی، سعید حجاریان، مرتضی حاجی و ... وحتی ابراهیم نبوی به‌‌روز می‌شود.

نکته قابل توجه اینکه این سايت که با ظاهری شعارگونه به حمایت از کاندیداتوری خاتمی در انتخابات می‌پردازد، با مبادرت به انتشار مطالبی از پایگاه‌های اینترنتی جریان فتنه از جمله کلمه و جرس با موضوعاتی دال بر حمایت از سران فتنه و محکومانی که به جرم اقدام علیه امنیت ملی در حال گذران دوران محکومیتشان هستند، سعی در تبلیغ برای حلقه فعال فتنه 88 دارد.

با توجه به ساپورت فني اين سايت از آمريكا به نظر مي‌رسد برنامه جديد و البته نخ‌نمايي براي اقدامات ضدايراني در حال شكل‌گيري است.

منافقین الگوی فرمانده تروریست‌های سوریه

یکی از فرماندهان ارشد تروریست‌های موسوم به ارتش آزاد سوریه، گروهک جنایتکار منافقین را به عنوان الگو و اسوه خود و همراهانش معرفی کرد.

به گزارش هابیلیان، مالک الکردی معاون فرمانده تروریست‌های موسوم به ارتش آزاد سوریه با صدور پیامی به نشست مشترک سرکرده گروهک منافقین و برخی چهره‌های ارشد گروه‌های مسلح و شورشی سوریه در پاریس گفت: مجاهدین خلق (منافقین) الگو و سرمشق ما هستند و به آنها اعلام می‌کنیم که در خانه‌های ما در سوریه به روی همه آنها باز است.

همچنین یکی دیگر از سرکردگان ارشد شورشیان به نام عدنان نورس، مراتب تشکر خود و ارتش آزاد را از گروهک نفاق به دلیل همبستگی با شورشیان سوریه اعلام کرد. گفتنی است، طی روزهای گذشته منابع میدانی و اطلاعاتی در سوریه و عراق از حضور گسترده عناصر گروهک نفاق در خاک سوریه و دادن آموزش‌های نظامی به گروه‌های مسلح مخالف بشار اسد در خاک ترکیه و اقلیم کردستان عراق خبر داده‌اند.

آخرین وضعیت منافقین در عراق

نماینده پارلمان عراق و عضو سازمان بدر به تشریح آخرین وضعیت گروهک تروریستی منافقین در این کشور پرداخت و معاون فراری رئیس‌جمهور عراق را یک مجرم توصیف کرد.

صالح درباره اینکه اختلافات میان نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق با جریان‌های سیاسی مختلف این کشور بویژه احزاب شیعه هم‌اکنون در چه وضعیتی قرار دارد، گفت: در حال حاضر اختلافات میان مالکی و جریان‌های شیعه حل و فصل شده است و می‌توان گفت مناقشاتی در این زمینه وجود ندارد. وی با بیان این مطلب افزود: مجاهدين

[منافقین]یک سازمان تروریستی محسوب می‌شود و حضور آنها در عراق قانونی نیست و تا زمانی که این افراد دارای گذرنامه یا مدارک رسمی از سوی کشورشان نباشند، حضورشان در عراق یا هر کشور دیگری غیرقانونی خواهد بود.

اعتراض به سخنان ناطق‌نوری در مراسم احیای حرم امام رضا(ع)

مراسم احیای شب 23 ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام رضا(ع) که با سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق‌نوری صورت پذیرفت با حاشیه‌هایی همراه بود.

ناطق‌نوری که با گرفتن مواضعی بی‌ربط نسبت به موضوع بحث شب‌های قدر به حمایت دوباره از فتنه نیز پرداخته بود، با اعتراض مردم نتوانست به ادامه صحبت‌های خود بپردازد.

بنا بر این گزارش، جمعی از حاضران در این مراسم در واکنش به موضوع و متن سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق ‌نوری و همچنین لحن سخنان وي با سردادن شعارهایی اعتراض خود را نسبت به سخنران نشان دادند.

این اعتراضات تا جایی پیش رفت که موجب قطع سخنان و برگزاری مراسم احیا توسط حجت‌الاسلام ناطق‌نوری شد.

روزنامه تهران امروز:

علت قطع سخنراني ناطق نوري در مراسم شب قدر

سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري رئيس دفتر بازرسي رهبر انقلاب در مراسم شب قدر حرم علي ابن موسي‌الرضا (ع) با اقدام گروهي ناتمام پايان يافت.

در اين مراسم معنوی که در صحن جامع رضوی و سایر صحن های اطراف با سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق‌نوری برگزار شد، عده ای که در سمت چپ تریبون به طور برنامه ریزی شده جمع شده بودند با صلوات های پیاپی و شعارهای انحرافی درصدد برهم زدن مراسم شب قدر بودند که با بی اعتنایی مردم روبه‌رو شدند.

بر اساس اين گزارش رئیس دفتر بازرسی رهبر انقلاب در بخش هایی از سخنان خود با اشاره به ضرورت بسط و توسعه عدالت در همه زمینه‌ها در جامعه برای رفع تبعیض‌های ناروا و نابرابری‌ها به بیان برخی ناعدالتی‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پرداخت که ناگهان عده ای با هیاهو قصد برهم زدن مراسم را داشتند اما ناطق نوری بی اعتنا به اين جنجال ها اظهارات خود را ادامه داد و مراسم بر سر گرفتن قرآن را نیز به‌پایان رساند.

این عده درواکنش به اعتراض انبوه جمعیت حاضر در مراسم اقدام به پرتاب بطری آب به سوی مردم کردند که درایت و هوشیاری مردم مانع از گسترش درگیری و تنش در مراسم شد.

این مراسم به طور مستقیم از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش بود که لحظاتی قطع شد و پس از مدتی کوتاه پخش ادامه برنامه از هنگام قرآن سر گرفتن ادامه یافت.

ناطق نوري در بخشي از سخنان خود در اين مراسم نسبت به زد و بند فاميلي هشدار داد. وي با اشاره به اهميت عدل و اقامه عدالت در مديريت يك جامعه، به تاكيدات حضرت علي (ع) در ارتباط با مسئله عدالت اشاره كرد و افزود: وقتي مردم ببينند قانون نسبت به همه يكسان است و آنچه كه در جامعه حاكم است، قانون است استواري‌شان برسر آرمان‌ها و انقلاب افزون‌تر مي‌شود.

زد و بندها،‌ فاميل بازي، همشهري‌گري، رفاقت‌بازي و مسائل اين‌چنيني باعث مي‌شود كه مردم دلزده شوند.

اگر فرمان به دست پايداري‌هاي بيفتد فقط خود را صالح مي‌دانند

محمد رضا باهنر، دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در تازه‌ترين اظهارات خود نسبت به قدرت گرفتن جريان پايداري هشدار داد.

او گفت: در عرصه سیاسی کشور اگر فرمان به دست پایداری‌ها بیفتد، فقط خودشان را در مجموعه اصولگرایی صالح می‌دانند و نامزدهای خود را تایید صلاحیت می‌کنند، ازاین رو توجه به خط و مشی جبهه پایداری را توصیه نمی‌کنم.

باهنر درباره پايداري گفت: جبهه پایداری به دلیل خط‌ و ‌مشی خاصی که داشت به دنبال نیروهای خالصی بود که اندیشه‌های تند و انقلابی را ترویج دهد از این‌ رو میزان استقبال مردم از این جریان خاص زیاد نبود و عموم جامعه به سمت نیروهای اصولگرای معتدل گرایش پیدا کردند.

وي با بيان اينكه تفكر خالص بودن جريان پايداري را به هيچ وجه قبول ندارم،‌تصريح كرد: اندیشه‌های این جریان در راستای جذب حداقلی نیرو‌های اصولگرا را باعث تنگ‌نظری و محدود کردن نیروهای این جریان می‌دانم اما در مجموع شعارهای کلی که این مجموعه در قالب گفتمان خود معرفی ‌می‌کنند را قبول دارم.

نايب رئيس مجلس افزود: موضعی را که جبهه پایداری در راستای خالص کردن نیروها در بدنه اصولگرایی دنبال می‌کند، قبول ندارم. بر این اعتقادم که خالص‌سازی در میان جریانات و نیرو‌های اصولگرا احتیاج به یک قانون دارد و نمی‌توان تنها با یک‌سری اصول فردی و نانوشته در مورد افراد قضاوت کرد.

وي همچنين خاطرنشان كرد: نمی‌توان قسم خورد تمام کسانی که در طیف ما هستند، به بهشت‌ می‌روند.

‌شاید برخی افراد در بدنه اصولگرایان از مسیر منحرف شوند اما به طور کلی برخورد با فساد اخلاقی و اقتصادی در سرلوحه کاری جبهه متحد قرار دارد.

واكنش مجلس به فشار مسكو عليه تهران درباره اس- 300

علاء الدين بروجردي، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، معتقد است خبر فشار مسکو بر تهران جهت انصراف از پیگیری حقوقی اجرایی‌نشدن قرارداد اس - ۳۰۰ «ترفند جدید رسانه‌های غربی برای تاثیرگذاری منفی روی روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و روسیه» است.

وي با بیان اینکه موضوع اس- 300 و شکایت ایران از روسیه در این باره، مراحل قانونی خود را طی می‌کند و دو کشور در این زمینه بارها با یکدیگر مذاکره کرده‌اند، افزود: با توجه به همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف از جمله مواضع مشترک درباره تحولات سوریه و موضوعات هسته‌ای، عناصر مخالف این روابط و همکاری‌ها برای «تاثیرگذاری منفی بر این روند» سوژه‌سازی می‌کنند.

بروجردي در عین حال به «خانه ملت» گفت: موضوع اس- 300 یک پروسه شناخته شده و حقوقی را طی می‌کند و به طور طبیعی ارتباطی با سایر مسائل‌ندارد و هرگونه نظری‌از سوی‌روس‌ها در این زمینه در قالب مذاکرات دو کشور قابل بررسی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، تصریح کرد: ایران معتقد است که چنین موج تبلیغاتی با هدف تاثیرگذاری بر روند مثبت همکاری دو کشور در راستای منافع آمریکاست و نباید در زمین دشمن بازی کرد.

هنوز مقامات رسمي دستگاه ديپلماتيك ايران به خبر یکی از روزنامه های روسی مبني بر درخواست مقامات روسیه برای باز پس‌گیری شکایت ایران درباره دریافت غرامت موشک های اس- 300 واکنش نشان نداده‌اند.

اس- 300 یک سامانه موشکی سطح‌به‌هوای دوربرد است که درسال 87 مقامات نظامی ایران قرارداد خرید آن از روسیه را با این کشور ثبت کردند اما در نهایت روسیه«به دلیل فشار آمریکا» از تحویل آن به ایران خودداری کرد.

روزنامه ملت ما:

برخورد ناو امریکایی با یک نفتکش در خلیج فارس

شبکه های تلویزیونی عرب زبان از برخورد یک ناو امریکایی با یک فروند نفتکش در خلیج فارس خبردادند.

تلویزیون سوریه دیروز در خبری فوری گزارش داد که یک ناو امریکایی به یک فروند نفتکش در منطقه خلیج فارس برخورد کرده است. این اقدام خسارت بسیاری را به ناو امریکایی وارد کرده است.

انتصاب مدیرکل امور رسانه های دفتر رئیس جمهور توسط مشایی

رئیس دفتر رئیس جمهور در حکمی وحید شاکری را به سمت «مدیرکل دفتر امور رسانه های معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور» منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، متن حکم اسفندیار رحیم مشایی به شرح زیراست:

جناب آقای وحید شاکری، با عنایت به تجربه و دانش جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «مدیر کل دفتر امور رسانه های معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور» منصوب می شوید.

رصد اخبار رسانه های مکتوب و مجازی داخلی و خارجی، انعکاس سریع و مناسب رخدادها، تحلیل و ارزیابی کارشناسی خبرها و همچنین تعامل سازنده با رسانه های، گروهی از اهم وظایف جنابعالی است.

از خداوند متعال توفیق شما را در خدمت به نظام و تحقق اهداف دولت اسلامی مسئلت دارم.، اسفندیار رحیم مشایی

روزنامه خراسان:

اختصاص بودجه مديريت بحران يکي از مناطق زلزله زده به آسفالت راهها

بر اساس گزارش هاي يک نهاد نظارتي، بودجه اي که بايد صرف مقابله و جبران خسارات ناشي از حوادث غيرمترقبه در استانهاي مختلف کشور شود، در يکي از مناطق صرف عمران شهري و زيرسازي آسفالت معابر شده است، بدون آنکه اجازه قانوني اين کار براي مسئولان اجرايي صادر شده باشد.

فرودگاه يک استان وقفي از آب درآمد

بر اساس بررسي هاي حقوقي و تاريخي سازمان اوقاف، بخش مهمي از زمين هاي فرودگاه يکي از شهرهاي مهم غرب کشور جزو اموال اوقافي بوده که به صورت غيرقانوني و بدون اخذ مجوزهاي لازم، توسط دولت تصرف شده است.

به رغم پيگيري هاي مکرر و صدور احکام قضايي مبني بر لزوم پرداخت حقوق و اجاره بهاي معوقه اين موقوفات، به علت کارشکني برخي مسئولان استاني تاکنون هيچگونه اقدام عملي براي اجراي اين احکام صورت نگرفته است.

روزنامه جمهوری اسلامی:

اغتشاشگران شب قدر در جوار حرم رضوی

* اغتشاشگران، حرمت شب قدر را در جوار حرم رضوي شكستند. شب يكشنبه درحالي كه مراسم شب بيست و سوم ماه مبارك رمضان در صحن جامع رضوي و ساير صحن‌هاي اطراف و با حضور خيل عظيم مردم متدين و خداجو با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين ناطق نوري برگزار مي‌شد، عده‌اي افراطي كه در سمت چپ تريبون به طور برنامه‌ريزي شده جمع شده بودند با صلوات‌هاي پياپي و شعارهاي انحرافي درصدد برهم زدن مراسم شب قدر برآمدند كه با بي‌اعتنايي مردم روبرو شدند.

رئيس دفتر بازرسي رهبر انقلاب در بخش‌هايي از سخنان خود با اشاره به ضرورت بسط و توسعه عدالت در همه زمينه‌ها در جامعه براي رفع تبعيض‌هاي ناروا و نابرابري‌ها به بيان برخي ناعدالتي‌هاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي پرداخت كه ناگهان اغتشاشگران با هياهو قصد برهم زدن مراسم را داشتند اما عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بي‌اعتنا به جنجال سازماندهي شده اظهارات خود را ادامه داد و مراسم بر سر گرفتن قرآن را نيز به پايان رساند.

غوغاسالاران در واكنش به اعتراض انبوه جمعيت حاضر در مراسم اقدام به پرتاب بطري‌هاي پلاستيكي آب به سوي مردم كردند كه درايت و هوشياري مردم مانع از گسترش درگيري و تنش در مراسم شد.

اين مراسم به طور مستقيم از شبكه يك سيماي جمهوري اسلامي درحال پخش بود كه لحظاتي قطع شد و پس از مدتي كوتاه پخش ادامه برنامه از هنگام قرآن سر گرفتن ادامه يافت. درباره اين واقعه، مقاله "آيا اين افراد واقعاً خودسر هستند؟" را در صفحه 3 روزنامه امروز بخوانيد.

وقتی مطهری یکی به میخ یکی به نعل می زند

* دكتر علي مطهري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، درباره اينكه چه كسي مي‌تواند بار رياست جمهوري را بردوش بكشد گفت بايد دنبال كسي باشيم كه بتواند كشور را اداره كند و باري را كه اكنون بردوش رهبري است بيشتر نكند.

وي در اين مصاحبه افزود: گفته مي‌شود اصلاح طلبان بايد از عملكرد خود در فتنه سال 88 ابراز پشيماني و توبه كنند تا بتوانند در انتخابات رياست جمهوري آينده شركت كنند، عين همين حرف درباره اصول گرايان هم صدق مي‌كند، چون آنها هم برخورد درستي با معترضان نداشته‌اند و در اصل پديد آمدن فتنه هم دو طرف به تفاوت نقش داشتند، لذا ما بايد به دنبال يك فرد فراجناحي باشيم وگرنه اينكه بگوييم حتماً اصولگرا يا اصلاح طلب باشد و اگر اصولگرا است به دنبال حذف اصلاح طلبان باشيم؛ اين روش‌ها غلط است و در واقع ادامه راه غلط گذشته است. دكتر علي مطهري در توضيح ويژگي كسي كه مي‌تواند قدرت اداره كشور را داشته باشد و باري كه بر دوش رهبري است را بيشتر نكند گفت: افرادي كه روزي ده مرتبه بگويندآقا فرمود، آقا فرمود مناسب رياست جمهوري نيستند.

اين افراد قادر به خارج كردن كشور از وضع موجود نمي‌باشند؛ بلكه فشاري را كه اكنون بردوش رهبري است بيشتر كرده و مشكلات جديدي را ايجاد مي‌كنند. وي گفت: بنده شخصاً ديوار بين اصولگرايان و اصلاح طلبان را قبول ندارم چرا كه اين موضوع به كشور آسيب وارد كرده و موجب سوءاستفاده‌هايي شده است، افراد متملق و چاپلوس ميدان‌دار شده‌اند و مصلحان واقعي به حاشيه رانده شده‌اند. بايد اين فضا را بشكنيم و يك گفتمان جديد حاكم شود.

آب جوی اسلامی در سفره روستاییان!

* آب جوي اسلامي! به سفره افطاري روستائيان هم راه يافت! يك عضو هيأت امناي نابينايان مي‌گويد: هفته گذشته در جمع نابيناياني از استان گيلان به دعوت هيات امناي مسجد فاطميون به روستايي كه يكصد و بيست دانشجو دارد وارد شديم.

براي افطار، روستائيان باصفاي خاص خود نان و خرما و شامي تهيه كرده بودند همچون سالهاي گذشته ولي فرقي كه امسال با سال گذشته داشت اين بود كه نوشابه‌هايي به هر كدام دادند با نام "آرپا" كه بندگان خدا مي‌گفتند اين آبجوي اسلامي است كه امسال كميته امداد استان به ما داده است!

كلمه آرپا به تركي به معناي "جو" مي‌باشد و آب جو هم درست در مي‌آيد ولي سؤالي كه برايم پيش آمده اينست كه چرا ذائقه مردم را با چيزي كه آشنا نيستند عادت مي‌دهيد و اين مشابه همان كاري است كه با پنير هلندي بچه‌هاي ما را بد عادت كردند و ديگر پنير ايراني به مزاجشان نمي‌سازد!
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.