رمضان در "کشور خورشید نیمه شب" برای مسلمانان معنایی دیگر دارد و جامعه مسلمانان سوئد، می توانند نماز خود را در مسجد اقامه کنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، پس از مسیحیت، اسلام دومین دین سوئد محسوب می‏شود و نیم میلیون از جمعیت 9.2 میلیونی این کشور را تشکیل می‏ دهد. سیصدهزار نفر از این مسلمانان، سنی و دویست هزار نفر شیعه هستند.

اکنون رمضان در "کشور خورشید نیمه شب" برای مسلمانان معنایی دیگر دارد و پس از 18 سال صبر، جامعه مسلمانان سوئد، می توانند نماز خود را در مسجد و به جماعت اقامه کنند.
 
اگرچه مشکلاتی مانند عدم تمایل دولت به اختصاص زمین و سنگ اندازی ها برای انتقال کمک مسلمانان سایر کشورها برای کمک به احداث بنا، این روند را سال ها به تاخیر انداخته بود اما سرانجام در ماه ژوئن سال 2011 میلادی، دقیقا دو ماه قبل از ماه مبارک رمضان این مسجد در شهر گوتنبرگ آماده بهره برداری شد.



این مسجد که دارای مناره زیبای 25 متری است به همه مسلمانان سوئد احساس خوبی می دهد و رمضان امسال دومین سالگرد افتتاح این خانه خداست.

اگرچه ماه رمضان در سوئد به خاطر شرایط خاص این کشور و نزدیکی به قطب، بسیار طولانی است اما مسلمانان این کشور، به خاطر داشتن یک مسجد زیبا و بزرگ که حاصل پافشاری و پیگیری های سیاسی و اجتماعی آنهاست، بیش از هر زمان دیگری خداوند را شکرگزار هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار