سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا پایان شهریور ماه

آخرین جکت فاز 19 پارس جنوبی آماده نصب در خلیج فارس می شود

ساخت سومین جکت فاز 19 تا پایان شهریور امسال به پایان می رسد و آماده نصب در خلیج فارس می شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی تصریح کرد: جکت 19C و 19A این فاز مرزی هم اکنون در محل نصب شده  و عملیات حفاری 5 حلقه چاه در این فاز با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

حمیدرضا مسعودی گفت: به زودی دومین دکل حفاری به محل فاز 19 برای حفاری پنج حلقه چاه منتقل می شود.

وی از ساخت سومین جکت فاز 19 در یارد خرمشهر خبر داد و افزود: بر اساس برنامه تا پایان شهریور عملیات ساخت جکت 19B در یارد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی تمام و آماده نصب در دریا می شود، ضمن آن که حفر پنج حلقه چاه در این میدان برنامه ریزی شده است.

مسعودی افزود: دو عرشه این فاز مرزی در شرکت تاسیسات دریایی به صورت همزمان در حال ساخت و تا کنون 97 درصد مواد ساخت عرشه 19C تامین شده است.

وی گفت: فاز یک پارس جنوبی دارای دو سکوی بهره برداری SPD1 و SPD2 است که بر اساس برنامه جدید، تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز در روز از یک سکوی این فاز انجام می شود و سکوی دیگر این فاز، با شش حلقه چاه تولیدی، به فاز 19 پارس جنوبی واگذار خواهد شد که پس از به روزرسانی سکوی SPD2 فاز یک به فاز 19 اضافه می شود.

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی افزود: عملیات طراحی و ساخت 115 کیلومتر خط لوله این فاز نهایی شده و لوله گذاری آن در ساحل و همزمان با این عملیات، لوله گذاری لوله های چهار اینچ این فاز به سمت سکوی 19C انجام می شود، ضمن آن که مواد و تجهیزات خط لوله 32 اینچ دوم نیز تامین و کار لوله گذاری آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: سکوی SPD2 به وسیله یک خط لوله 18 اینچ به سکوی اصلی 19Cمتصل می شود و مواد این لوله ها تامین شده که با آمدن کشتی لوله گذار، عملیات لوله گذاری آن انجام می شود.

مسعودی گفت: در طرح توسعه این فازحفاری 15 حلقه چاه گازی پیش بینی شده است که با احتساب اختصاص بخش دوم سکوی فاز یک در نزدیکی این فاز، تعداد چاه های این پروژه به 21 حلقه می‌رسد.

بر پایه این گزارش، کنسرسیوم ایرانی متشکل از شرکت های پتروپارس و مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران مجری توسعه این بخش از میدان در لایه مشترک گازی پارس جنوبی هستند.

طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی با هدف تولید 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین در روز، 75 هزار بشکه میعانات گازی در روز، 400 تن گوگرد در روز، 1.05 میلیون تن گاز مایع در سال، یک میلیون تن اتان در سال در دست اجراست./س
برچسب ها: جکت ، پارس جنوبی ، نصب ، خلیج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.