سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

بحث استفاده از پارچه های هوشمند را دنبال می کنیم

بحث تولیدات جدید در صنعت نساجی مانند پارچه های هوشمند را که متناسب با نیازهای کشور است، را پیگیری می کنیم.

دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به همکاری های منسجم و پیوسته کانون نساجی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری به خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به فعالیت های علمی که در دانشگاه های کشور انجام می شود زمینه و بستر لازم برای ارائه تولیدات مناسبتر، بهبود کیفیت، افزایش حجم تولید و اقتصادی  کردن محصولات نساجی کشور به منظور رقابت با تولیدات سایر کشورها فراهم شده است.
 
وی افزود: کانون هماهنگی دانش و صنعت نساجی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برنامه های متنوعی را دارد بخش تحقیقات و همکاری با صنعت دنبال می کند که تولید پارچه های هوشمند یکی از آنهاست.
 
** مشکلی به لحاظ تامین تجهیزات نساجی نداریم
 
رئیس کانون هماهنگی دانش و صنعت نساجی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور استفاده از انواع پوشاک را متناسب با شرایط مختلف کشور یکی از نیازها عنوان کرد و اظهار داشت: امروز نیاز داریم در بخش ورزش پوشش ویژه ای را استفاده کنیم و در مناطق مختلف کشور نیز متناسب با شرایط محیطی وجوی یک نوع پوشاک استفاده شود.
 
وی با اشاره به گرما و رطوبت مناطق جنوبی کشور بیان داشت: به منظور جلوگیری از هدر رفتن انرژی باید شرایط بهینه ای فراهم شود تا مناطق گرمسیری و سردسیری پوشاک هایشان متفاوت با دیگر مناطق باشد.
 
دکتر رهایی با تاکید بر اینکه از نظر تامین تجهیزات و امکانات محدودیتی نداریم خاطر نشان کرد: عمده مشکل ما در صنعت نساجی رقابتی کردن تولیدات، بهبود کیفیت و افزایش حجم تولید و هم چنین کاهش قیمت در صنعت نساجی است.
 
وی تصریح کرد: متناسب با نیازهای کشور بحث های تحقیقاتی را دنبال می کنیم و در زمینه تولیدات جدید نیز پیگیری های انجام شده است./عط
برچسب ها: پوشاک ، بهینه ، ورزش ، تجهیزات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.