رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ایجاد گروه امنیت اطلاعات در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاه محوری برنامه ریزی و تدوین راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار فناوری و اطلاعات باشگاه خبرنگاران، دکتر علیرضا رهایی صبح امروز در آئین افتتاح پنجمین کنفرانس نظام اداری الکترونیکی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد بیان داشت: در بازارهای رقابت جهانی سازمان ها با ساختار انعطاف پذیر حرکت می کنند که انطباق خوبی با نظام خدمات الکترونیکی دارد و امنیت اطلاعات و ایمن سازی شبکه های کامپیوتری از مؤلفه های مهمی است که نمی توان آن را مختص به یک فرد یا سازمان دانست.
 
وی با اشاره به جایگاه امنیت اطلاعات در شبکه های کامپیوتری گفت: به امنیت اطلاعات باید به عنوان یک موضوع و مقوله ملی نگاه کرد و دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز طی پنج سال اخیر با ایجاد گروه امنیت اطلاعات در این دانشگاه فعالیت های خوبی را در راستای ایمن سازی شبکه های کامپیوتری انجام داده است .
 
وی افزود: یکی از برنامه های کلانی که در این راستا دنبال می شود برنامه ریزی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در دولت و فضای فراهم شده تلاش می شود تا زمینه های بهتری برای استفاده از خدمات الکترونیکی فراهم شود.
 
دکتر رهایی با بیان این که خدمات الکترونیکی تنها به بخش های اداری محدود نمی شود اذعان داشت: تشکیل پژوهشکده الکترونیک سلامت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پلی به منظور ایجاد ارتباط بین IT و بخش های پزشکی مرتبط با این موزه است تا در زمینه خدمات پزشکی، ایمنی و سلامت نیز خدماتی داشته باشیم.
 
**پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش الکترونیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
 
در ادامه رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ایجاد دوره های آموزش الکترونیک در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و عنوان کرد: طی پنج سال اخیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر دوره های آموزش الکترونیک را در 20 مجموعه در سطح کارشناسی ارشد آغاز نموده که با استقبال خوبی از سوی متخصصان رشته های مختلف مواجه شده است که بسیاری از کمبودها و نیازهای مورد نیاز جامعه در این دوره ها لحاظ شده است.
 
وی با تاکید بر این که افرادی که در این دوره های آموزشی فعالیت می کنند باید بهترین بهره وری را داشته باشند اظهار داشت: اساسی ترین تحولی که در این حوزه آموزشی اتفاق می افتد هنر بهره مندی مفید و مناسب از مزایایی IT برای توانمند کردن نیروی انسانی در دستگاه های مختلف بویژه در بخش دولتی است.
 
** سرعت بخشیدن به فعالیت های اقتصادی با استفاده از فناوری اطلاعات
 
دکتر رهایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروزه IT با زندگی همه اقشار مردم آمیخته است اذعان داشت: با توجه به گستردگی ابعاد و مزایای استفاده از فناوری اطلاعات در عرصه های مختلف؛ اولین مقوله ای که به عنوان یک مزیت کاری در سطح کشور مطرح شد استفاده از روش دور کاری در خدمات اداری بود.
 
وی افزود: در دنیای پیشرفته شاهد آن هستیم جایگزینی روش های نوین کاری با روش های سنتی است به طوری که کارها از راه دور با کیفیت مطلوب انجام شود.
 
وی ادامه داد: چنان چه برنامه ریزی و مدیریت مناسبی در دورکاری نداشته باشیم راندمان کار کاهش پیدا می کند بنابراین نقش حیاتی اطلاعات در عصر امروز که ارگان ها با استفاده از هوش سازمانی رقابت تنگاتنگی برای به دست آوردن اطلاعات دارند به خوبی مشخص می شود.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های دنیای پیشرفته امروزی استفاده مطلوب از مباحث مرتبط با IT است گفت: با استفاده از فناوری اطلاعات می توانیم علاوه بر کاهش هزینه ها و افزایش بازدهی شاهد سرعت بخشیدن به فعالیت های اقتصادی باشیم.
 
رهايي تصریح کرد: مصداق عملی این امر سال جهاد اقتصادی است که استفاده از انواع IT باعث تحرک بیشتر در بخش های تولیدی و اقتصادی و کسب منافع بیشتر برای کشور شد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.