سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوضاع اسف بار زنان مسلمان در ميانمار

هتک حرمت زنان مسلمان در ميانمار و کار اجباري مردان و زنان مسلمان ميانماري به پديده اي رايج تبديل شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ مسلمانان ميانمار با ظلم و تعدي و سرکوب و تحقير روزگار خود را سپري مي کنند. اين اقليت ميانماري سال ها در مقابل ظلم و تعدي بودايي هاي اکثريت صبر پيشه کردند اما با شدت گرفتن اين برخوردها ، بسياري از اين مسلمانان ميانماري تصميم گرفتند سرزمين اجدادي خودشان را رها کنند و به خارج بگريزند. شماري
از اين افراد در اردوگاه هاي آوارگان در مناطق مرزي مجاور ميانمار زندگي مي کنند.
مريم خاتون ، يکي از اين آوارگان مسلمان که ظاهرا پنجاه ساله است اما درواقع سي و پنج سال دارد درباره وضع مسلمانان ميانمار گفت:« نيروهاي حکومتي ميانمار زنان مسلمان را
آزار و اذيت مي کنند و به آنها تجاوز به عنف مي کنند. بسياري از زنان مسلمان ميانمار از محل هاي اقامت خود به زور برده مي شود و پس از سوء استفاده هاي جنسي به اقامتگاه هايشان بازگردانده مي شوند و درنتيجه اين زنان بينوا تا ابد با تحقير زندگي مي کنند. وضع زنان متاهل با وضع بدتري مواجه هستند. آنها به اماکن نامعلوم برده مي شوند و چندين روز و هفته بدون دريافت حقوق به کار اجباري وادار مي شوند. در بسياري از مواقع هم اين زنان هرگز به خانه هايشان بازنمي گردند.»

يک مرد مسلمان ميانماري نيز در اين اردوگاه گفت:« هرقدر هم که ما تحصيلات داشته باشيم تفاوتي ندارد و آنها به ما کار دولتي نمي دهند. ما مجبور هستيم فقط روي زمين کار کنيم و در پايان فصل برداشت هم ، دولت پنجاه درصد محصولات ما را مي گيرد. آنها ما را مجبور مي کنند به صورت اجباري در مراکز دولتي کار کنيم بدون آنکه به ما حقوق بدهند. هرکسي هم که اعتراض کند کشته مي شود.»

شمار زيادي از مردان مسلمان که تلاش کرده اند در مقابل نيروهاي دولتي مقاومت کنند به دست نيروهاي بودايي ميانمار ربوده شده و ناپديد شده اند. مقامات بودايي ميانمار، بدترين برخوردهاي غيرانساني را درباره اين مسلمانان رواداشته اند. کار اجباري، هتک حرمت زنان و محروميت از همه حقوق انساني از مدتها قبل درباره مسلمانان ميانمار در جريان بوده است. بايد منتظر ماند و ديد که چه مدت طول خواهد کشيد تا جهانيان درباره وضع بغرنج مسلمانان ميانمار بيدار شوند.
برچسب ها: میانمار ، مسلمان ، اسف بار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.