فرستاده سازمان ملل در امور حقوق بشر پس از انتشار اخبار مربوط به کشتار مسلمانان میانمار وارد اين كشور شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، چند روزی است مسلمانان سراسر جهان بخصوص مردم ایران با اطلاع از وضعیت تاسف بار و کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار دست به راهپیمایی و اعتراضات گسترده زده اند تا صدای مظلومیت این افراد را به گوش افکار عمومی و نهادهای حامی حقوق بشر برسانند.
 

این فشارها بالاخره موثر واقع شد و "ناوي پيلاري" كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل در مورد هدف قرار گرفتن مسلمانان ايالت راخين به ويژه اقليت روهينگيا توسط نيروهاي امنيتي میانمار هشدار رسمی داد و گفت: ما سلسله گزارش هايي از منابع مستقل در مورد رفتار تبعيض آميز و مستبدانه نيروهاي امنيتي و همچنين تحريك درگيري ها از سوي اين نيروها و مشاركت آنان در اين درگيري ها دريافت كرده ايم .

پس از این اعتراض رسمی، توماس اوجيا كويينتانا گزارشگر ويژه سازمان ملل برای پیگیری این موضوع مهم انتخاب شد و وی براي انجام ديداري كه سفر به ايالت ناآرام راخين در غرب ميانمار و همچنين ملاقات با رئيس جمهوري و جامعه مدني ميانمار را در برخواهد گرفت؛ وارد يانگون شهر اصلي اين كشور شد.

"کويينتيانا" پیش از سفر خود، به رسم رفتارهای دوگانه سازمان ملل اعلام کرد که كه ميانمار پيشرفت چشمگيري در طول زمامداري تين سين رييس جمهوري اين كشور داشته كه از سال گذشته به قدرت رسيده است ولي اين كشور با چالش هاي مداوم در زمينه حقوق بشر روبرو شده است.

این در حالی است که دولت ميانمار حدود 800 هزار مسلمان اين كشور را خارجي تلقي مي كند و برخی مردم اين كشور نيز به خاطر تبلیغات سو دولت خود، آنها را مهاجران غير قانوني از بنگلادش مي دانند و رفتار خصومت آميزي با مسلمانان دارند.

کشتار مسلمانان ميانمار كه از اوايل ماه ژوئن میلادی شروع شده تاکنون دهها کشته و 70 هزار بي خانمان برجاي گذاشته است اما آمارهای غیررسمی شمار کشته ها را بسيار بالاتر از اين میزان می داند.

 برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

برچسب ها: شبانه ، میانمار ، نسل کشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
آیاپیر بختیاری
۲۰:۵۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
سلام
تو رو قرآن یک اعتلاف بزرگ خبری در مورد این فاجعه بر ضد این وحشیهای انسان نما ترتیب دهید.


یا حق
آخرین اخبار