دختران دانشجوی عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه‌ای ضمن همدردی با زنان مسلمان میانمار خواستار واکنش سریع مجامع بین‌المللی نسبت به فجایع میانمار شدند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دختران دانشجوی عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با انتشار نامه‌ای خطاب به زنان مظلوم و مسلمان میانمار ضمن ابراز همدردی با آنها، خواستار واکنش مجامع بین‌المللی نسبت به فجایع میانمار شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ستمکار و یاور او و آن که به ستم او راضی باشد هر سه آنان در ستم شریکند. امام صادق(ع)

امروز تاریخ در حالی لحظه می‌گذراند که بخشی از پیکره جهان اسلام در خون غلطیده و مسلمانان میانمار واژه‌ای به نام ظلم و ستم را با پوست و گوشت و خون خود لمس می‌کنند و نگاه‌هایشان را به الفبای ح – ق – و – ق – ب – ش - ر دوخته‌اند.

الفبایی آشکارا گسسته که دست به خون آغشته استکبار در آن نمایان است. اکنون مهر ننگین دروغ، خشونت، تبعیض، دشمنی با دین و اسلام ستیز بیش از پیش بر پیشانی این داعیه‌داران حقوق بشر که در مقابل نفس‌های منتظر، دم نمی‌زنند؛ نقش بسته است.

مجامع بین الملل پاسخ بدهند که بای ذنب قتلت؟ این مطالبه ماست، یکبار هم شما حق طلبانه مطالبه کنید، مطالبه کنید از آن دستی که جایزه صلح نوبل را به آنگ سان سوچی سپرد، مطالبه کنید، به راستی این تعلل برای چیست؟

ای به ظاهر داعیه‌داران حقوق بشر، تمامی جهان نگاهش را به دهان شما دوخته تا باز هم باور کند که تمام این ادعاها دروغین است و ایمان پیدا کند آنهایی که از حقوق حیوانات دفاع می‌کنند ذره‌ای نگران حق هیچ انسانی نیستند.

کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه میانمار چیزی نیست که بتوانید در مواجهه با آن پشت رسانه‌های آلوده خود‌، پناه گرفته و سکوت اختیار کنید و مطمئن باشید که به زودی شکست، استکبار را درخواهد یافت.

البته که رعایت حقوق انسان‌ها از پیام‌های اسلام است. ما مسلمانان به دستور دین آزادی بخش اسلام، ندای یا للمسلمین برادران و خواهرانمان در میانمار را شنیده‌ایم و برای لبیک به این ندا، مشتاقانه از هر آنچه در توان داریم دریغ نخواهیم کرد.

ما خواهران جامعه اسلامی دانشجویان کشور جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت فجایع اخیر نه تنها از مجامع بین‌المللی شکستن این سکوت خفت‌بار را خواهانیم و مجدانه و قاطعانه پیگیر آن خواهیم بود؛ بلکه با خواهرانمان در میانمار اظهار همدردی می‌کنیم و آنها را همچنان به استقامت دعوت می‌کنیم که انشاءالله پیروزی نزدیک است.

خواهرم جهان به تماشا نشسته تا نظاره کند شکست تو را و تو ایستاده‌ای که لگدکوب کنی چشم هیز جهان را.

چشمش را بست تا خاموش کند وجدان نیمه بیدارش را و تو فریاد زدی که بشنو صدایم را، گوش هایش را گرفت تا فریادت را خفه کند، اما طاقت از کف داد و چشم باز کرد که ببیند آیا شکسته‌ای؟

لرزه براندامش افتاد که هنوز ایستاده بودی، فریاد زد بکشید فرزندش را که جهان تماشاگر ماست. قاتلان، جنازه آوردند و فرمانده شیطان لبخند می‌زد. گفت خواهی شکست اما تو باز ایستاده بودی، فرزندت را عاشقانه به آغوش کشیدی و سر به آسمان بلند کردی که خدایا، برای تو و دین خاتمت. فریاد زد خانه‌اش را ویران کنید و باز تو شکر کردی. شیطان خود به میدان آمد که بی‌عفاف کنید این کوه مقاومت را و وای... دست به دست خدا دادی و باز ایستادی...

بایست خواهر من که تو سیاهی جهان را به رخش کشیده‌ای و تو وارث جهانی! جهانی که از سیاهی پاک خواهد شد. او می آید و شیطان رنگ می‌بازد از اقتدارش انتقام تو با اوست. بایست خواهر من که او خواهد آمد.

«و قسم به روز موعود (2) و قسم به شاهد (عالم پیغمبر خاتم) و به مشهود (او قیامت) (3) قسم به اینان که اصحاب اخدود همه کشته و نابود شدند (4) همان مردم ظالمی که آتش سختی به جان خلق برافروختند (5) که (بیرحمانه) در کنار آن خندق‌های آتش نشستند (6) و سوختن مومنانی که به آتش افکندند مشاهده می‌کردند (7) و با آن مومنان که بسوختند هیچ عداوتی نداشتند (و جرمی نداشتند) جز آنکه آنان به خدای مقتدر ستوده صفات ایمان آورده بودند (8) آن خدایی که مالک زمین و آسمان‌هاست و بر هر چه در عالم است(به علم ازلی) گواهست (9) آنانکه (چون اصحاب اخدود) مردان و زنان با ایمان را به آتش فتنه و عذاب سوختند بر آنها عذاب جهنم و آتش سوزان دوزخ مهیاست (10) آنانکه به خدا ایمان آورده و نیکوکار شدند بر آنها البته در بهشت باغ‌هایی‌ست که زیر درختانش نهرها جاریست این (بهشت ابد) به حقیقت سعادت و فیروزی بزرگ است (11) مواخذه و انتقام خدا بسیار سخت است12)(»

سوره مبارکه بروج آیات 2-12

این وعده آن وجودی است که فرمانروایی جهان از آن اوست. این وعده خداوند تبارک و تعالی است که مردم مسلمان میانمار بر او توکل کرده‌اند.
انتهاي پيام/ر
برچسب ها: میانمار ، حقوق بشر ، سکوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار