امام جمعه موقت ارومیه گفت: کشتار دسته جمعی مردم میانمار ناشی از ترس از اسلام توسط استکبار جهانی است.

حجت الاسلام محمد فخری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: استکبار جهانی در برابر ترس و واهمه‌ای که از اسلام و مسلمانان دارد اقدام به کشتار دسته جمعی مردم میانمار کرده است.

وی با محکوم کردن این اقدام، تصریح کرد: استکبار جهانی و دست نشانده‌های آنها با کشتار مردم مسلمان میانمار، سوریه، پاکستان و افغانستان سعی دارند جنبش‌های اسلامی را سرکوب کنند.

فخری با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این وحشیگری‌ها، افزود: این اقدامات خلاف قوانین موجود است ولی همچنان شاهد سکوت مجامع حقوق بشر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و نظام در سال‌های پس از پیروزی انقلاب سعی دارند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را تحقیر کنند ولی مردم ایران با آگاهی هر چه بیشتر در این راه گام بر می‌دارند.

خطیب جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به جایگاه ماه رمضان در احادیث و روایات ائمه معصومین، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان در منابع دینی و در لسان معصومین(ع) با نام‌ها و تعبیرهای متعددی از جمله ماه خدا، ماه میهمانی خدا، ماه نزول قرآن، ماه رحمت و برکت، ماه توبه و مغفرت، ماه دعا، استغفار و ماه روزه نامیده شده است.

فخری با دعوت خود و همه مردم به رعایت تقوی الهی و اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این ماه ماه خداست از او بخواهید که به تحقیق خداوند پاسخگوی درخواست‌های ماست چرا او خلف وعده نمی‌کند./س

برچسب ها: مردم ، ارومیه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.