سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکنجه فعالان بحريني در اماکن سري

گزارش روزنامه انگلیسی تایمز درباره وجود اماکن مخفی شکنجه در بحرین، بار دیگر مسئله شکنجه مخالفان بحرینی را به دست مزدوران آل خلیفه مطرح کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛  روز جمعه شهرها و روستاهای مختلف بحرین صحنه تظاهرات با شعار «جمعه انقلاب روزه داران بود». شرکت کنندگان در این اعتراضات با سر دادن شعارهایی خواستار سرنگونی رژیم دیکتاتوری و برخوردار شدن از حق تعیین سرنوشت شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات شبانه در بحرین، آزادی خود و سرنگونی رژیمی را فریاد می زنند که با شهروندان مانند برده رفتار می کند. تظاهرکنندگانی که در حملات مزدوران به معترضان زخمی می شوند از بیم بازداشت شدن به بیمارستان ها مراجعه نمی کنند بلکه در اماکن مخفی درمان می شوند.

نحوه بازداشت فعالان در بحرین به گونه ای است که خانواده های آنان را زیر فشار شدید روانی قرار می دهد. اعضای خانواده محمد المغنی که از بازداشت شدگان اخیر است از نحوه بازداشت فرزندشان و بی خبر ماندن از او شکایت دارند.

روزنامه انگلیسی تایمز نیز اخیرا فاش کرد یکی از افسران پلیس بحرین در مکانهای مخفی اقدام به شکنجه مخالفان می کند. به نوشته این روزنامه، ادامه یافتن شکنجه مخالفان در بحرین، ادعاهای نظام حاکم را درباره اجرای اصلاحاتی در پلیس این کشور زیر سئوال می برد. به نوشته این روزنامه، مسئولان دولتی در دیدارهای محرمانه اذعان می کنند که افسران پلیس در برخورد با مخالفان، مرتکب نقض گسترده حقوق بشر می شوند. به نوشته تایمز، نیروهای بحرینی از ساختمان های دورافتاده و متروکه برای شکنجه مخالفان استفاده می کنند و مقامات بحرینی نیز عاملان این تخلفات را مجازات نمی کنند و حتی کسانی که از این بابت شکایت کنند بازداشت می شوند.
برچسب ها: بحرین ، شکنجه ، مزدوران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.