سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذوالقدري پر افتخارترين مربي تكواندو در المپيك

دبير فعلي فدراسيون تكواندو و سرمربي اسبق تيم ملي هم اكنون پر افتخارترين مربي تاريخ تكواندو ايران در بازي هاي المپيك به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، غلامحسين ذوالقدري دبير فعلي فدراسيون تكواندو اگر چه هم اكنون با مديريت فني هادي ساعي در تيم ملي دخالتي در امور فني ندارد اما به گفته اهالي و كارشناسان اين رشته حضور وي در بازي هاي المپيك پشتوانه محكمي براي تيم ملي است چرا که وي با سه دوره حضور در بازي هاي المپيك توانسته پنج مدال ارزشمند براي تكواندو ايران به ارمغان آورد.

اهميت حضور ذوالقدري در بازيهاي المپيك از اين نظر جالب توجه است ك دو مربي ديگر ايران در المپيك ها يعني رضا مهماندوست در المپيك (2008 پكن ) و فريبرز عسگري در (المپيك 2012 لندن) از شاگردان ذوالقدري در المپيك بارسلون محسوب مي شود در المپيك 1992 بارسلونا فريبرز عسگري مدال نقره و رضا مهماندوست مدال برنز گرفتند.

در آن تكواندو به صورت آزمايشي در المپيك شركت داده شد و ذوالقدري سرمربي تيم ملي بود.

در المپيك 2000 سيدني هادي ساعي به مدال برنز رسيد و آن دوره نخستين حضور رسمي تكواندو در بازيهاي المپيك بود و باز هم ذوالقدري هدايت تيم ملي را برعهده داشت.

غلامحسن ذوالقدري در المپيك 2004 آتتن يونان به عنوان سرمربي تيم ملي تكواندو توانست توسط  هادي ساعي با مدال طلا و يوسف كرمي با نشان برنز كارنامه درخشاني داشته باشد./مح

گزارش از انسيه بحري

برچسب ها: تکواندو ، مربی ، المپیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.