سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل؛

نيوزلند از پس رقبايش بر مي آيد

مسابقات جام جهاني 2014 از دو سال ديگر در برزيل آغاز مي شود و تيم هاي ملي كشورهاي قاره اقيانوسيه در 2 گروه A و B براي راهيابي به جام جهاني 2014 برزيل بايد با هم رقابت كنند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، تيم هاي ملي فوتبال تاهيتي، كالدونياي جديد، وانوتو و ساموا در گروه A مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در قاره اقيانوسيه در مرحله دوم مقدماتي قراردارند و در گروه B  هم تيم هاي فوتبال نيوزلند گينه نويايوا ، فيجي و جزاير سليمان در قاره اقيانوسيه در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل به مصاف هم مي روند.

مرحله دوم مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در قاره اقيانوسيه در گروه A در روز جمعه 12 خردادماه 91 آغاز شد تيم ملي فوتبال تاهيتي توانست با 10 گل ساموا را در هم بكوبد و كالدونياي جديد هم با نتيجه 5 بر 2 توانست وانوتو را شكست دهد در هفته دوم مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در روز يكشنبه 14 خرداد 91 و انراتو توانست با 5 گل سامموا را شكست دهد و كالدونياي جديد هم با نتيجه 4 بر 3 از تاهيني شكست خورد.

هفته سوم مرحله دوم مقدماتي جام جهاني در گروه A آسيا در روز سه شنبه 16 خرداد 91 انجام شد و تيم هاي فوتبال كالدونياي جديد و تاهيتي توانستند حريفانشان را با گل هاي فراوان شكست دهند .

و در پايان مسابقات رفت گروه A قاره اقيانوسيه تاهيتي با 3 بازي و 3 برد توانست با 9 امتياز مقام اول جدول رده بندي  را كسب كند و كالدونياي جديد هم با 3 بازي ، 2 برد و 1 باخت با 6 امتياز به رتبه دوم دست يابد ودو تيم فوتبال وانوتو و ساموا به ترتيب با 3 امتياز و صفر امتياز و كسب مقام سوم و چهارم از دور رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در قاره اقيانوسيه حذف شدند و تيم هاي تاهيتي و كالدونيا به مرحله بعد صعود كردند و در آن مرحله بايد با تيم هاي فوتبال اول و دوم در گروه B  اقيانوسيه بازي كنند و بعد تيم برنده به جام جهاني صعود خواهد كرد.

مرحله دوم مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در گروه B قاره اقيانوسيه هم روز شنبه 13 خرداد ماه 91 آغاز شد و تيم ملي فوتبال نيوزلند توانست 1 بر صفر فيجي را شكست دهد و گينه نو يايوا هم با يك گل از جزاير سليمان  باخت.

در هفته دوم هم تيم ملي فوتبال نيوزلن به ديدار گينه نو يايوا رفت و با نتيجه 2 بر 1 توانست ببرد و تيم فوتبال جزاير سليمان هم به نتيجه تساوي صفر بر صفر مقابل فيجي دست يافت.

در آخرين مسابقات هم تيم فوتبال فيجي به نتيجه تساوي 1 بر 1 مقابل گينه نويايوا دست يافت و جزاير سليمان هم با نيوزلند مساوي كرد.

در پايان بازي هاي مقدماتي گروه B قاره اقيانوسيه براي حضر در جام جهاني 2014 برزيل تيم ملي فوتبال نيوزلن با 3 بازي، 2 برد و 1 مساوي به مقام اول دست يافت جزاير سليمان هم با 3 بازي، 1 برد و 2 مساوي و 5 امتياز مقام دوم را كسب كرد و تيم هاي فيجي و گينه نويايوا هم با 3 بازي و كسب فقط 2 امتياز و يك امتياز و كسب رتبه سوم و چهارم از مرحله مقدماتي حذف شدند و تيم هاي فوتبال نيوزلند و جزاير سليمان در گروه B توانستند به مرحله بعدي براي حضور در جام جهاني راه يابند.

گفتني است از قاره اقيانوسيه فقط يك تيم به جام جهاني صعود مي كند و بر اين اساس بايد تيم هاي فوتبال نيوزلند ، جزاير سليمان ، تاهيتي و كالدونياي جديد با هم مسابقه بدهند و بعد از انجام دادن چند مسابقه تيم اول به جام جهاني صعود خواهد كرد./مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.