سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود ویتامین D در ابتلا به ام اس نقش دارد

تحقیقات نشان داده بیماران ام اس اکثراً با کمبود ویتامین D مواجه هستند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، امیررضا عظیمی متخصص مغز و اعصاب، در جمع خبرنگاران گفت: ایران شیب تندی در شیوع ام اس دارد طبق اطلاعات آماری هر چه از خط استوا دور تر می شویم شیوع این بیماری بیشتر می شود.
 
وی در ادامه گفت: تحقیقات نشان داده است احتمالاً ویتامین D در ابتلا به این بیماری نقش دارد ولی هنوز نتیجه این تحقیقات به قطعیت نرسیده است و امیدواریم به نتیجه نهایی دست پیدا کنیم.
 
عظیمی تصریح کرد:طبق آمار بدست آمده 80 درصد تهرانی ها با کمبود ویتامین D مواجه هستند و همچنین 80 درصد بیماران ام اسی به کمبود ویتامین D مبتلا هستند.
 
وی اظهار داشت: افرادی که مبتلا به  کمبود ویتامین D هستند اکثراً متولد بهار هستند زیرا مادران آنها دوران بارداری خود را در پائیز و زمستان که کمتر در معرض نور آفتاب قرار می گیرند سپری کرده اند متولدین این فصل باید بیشتر مراقب میزان ویتامین D خود باشند.
 
عظیمی تاکید کرد: بیماران ام اس و افراد درجه یک خانواده آنها باید مرتب میزان ویتامین D خود را چک کنند و مراقب کمبود آن باشند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: مواد غذایی وجود ندارد که ویتامین D به میزان کافی در آن یافت شود و فقط قرار گرفتن روزانه نیم ساعت زیر نوز مستقیم‌ آفتاب ویتامین D را تامین می کند ولی به خاطر منع متخصصین پوست برای بیماران که با کمبود ویتامین D مواجه هستند داروی خوراکی ویتامین D تجویز می شود اما به خاطر عدم قطعیت نقش ویتامین D در بیماری ام اس و اثر مسمومیت زیاد بودن ویتامین D مصرف خودسرانه داروی ویتامین D توصیه نمی شود./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.