سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مرکز مدیریت بیماری ها اعلام کرد؛

ایجاد زیرساخت های اجرای مقررات بین المللی بهداشتی در ایران

رییس مرکز مدیریت بیماری ها گفت: وزارت بهداشت 4 سال بر روی ایجاد زیرساخت های اجرای مقررات بین المللی بهداشتی کار کرده است.

دکتر محمد مهدی گویا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مقررات بهداشتی بین المللی سال 1968 تدوین شده است و طبق این مقررات کشورها موظف بودند بیماری ها را به سایر کشورها و سازمان جهانی بهداشت گزارش کنند.
 
وی اظهار داشت: دلیل وضع این مقررات نیز این بوده که یک بیماری از مرزهای کشورها خارج نشود و به سایر کشورها گسترش پیدا نکند.
 
وی ادامه داد: این مقررات در سال 2003 مورد بازنگری قرار گرفت زیرا بیماری ها و حوادث در طول این مدت زیادتر شده بود و اهمیت رسیدگی به آنها بیشتر شد.
 
دکتر گویا گفت: تا سال 2005 بازنگری این قوانین انجام شد و در سال 2007 میلادی با موافقت همه کشورها به همه کشورها ابلاغ شد.
 
رییس مرکز مدیریت بیماری ها عنوان کرد: ما از آن سال تاکنون به مدت 4 سال روی ایجاد زیرساخت های لازم برای اجرای این قوانین در کشور را کار کردیم.
 
وی اضافه کرد: تلاش دیگر در این زمینه معرفی این زیرساخت ها و تقاضایمان از سازمان های دیگر برای مشارکت و همکاری هر چه بیشتر و ایجاد توانمندی های لازم و تشخیص سریع این بیماری ها بود.
 
دکتر گویا تصریح کرد: سازمان های عضو این اجلاس در جلسه ای که به همین مناسبت بود برای تقویت و ادامه همکاری ها در ستاد وزارت بهداشت حضور یافتند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.