سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دانشگاه صنعتی اصفهان راه اندازی شد؛

دوره کارشناسی ارشد معماري اويونيك و گروه پژوهشی الکترواویونیک

با راه اندازی گروه پژوهشی الکترواویونیک و دوره کارشناسی ارشد معماری اویونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان، این دانشگاه به عنوان قطب الکترواویونیک کشور در طراحی هواپیمای جت 100 تا 150 نفره معرفی شد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر محمد اسماعیل همدانی گلشن رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اعلام رسمی معاونت پژوهش وفناوری وزرات علوم مبنی برمحوریت این دانشگاه در زمینه الکترواویونیک (الکترونیک هوانوردی) در کشور گفت: بر این اساس و برمبنای تفاهم نامه منعقد شده با رئيس سازمان صنايع هوايي، تمامی تحقیقات مرتبط با این بخش از ساخت هواپیمای جت 100 تا 150 نفره در دانشگاه صنعتی اصفهان صورت خواهد گرفت.
    وی موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزرات علوم، تحقیقات وفناوری با تأسیس دوره کارشناسی ارشد معماری اویونیک برای نخستین بار در کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان را از دیگر اقدامات در راستای ایجاد زیرساخت ها به منظور تحقق این طرح کلان ملی عنوان کرد.
   دکتر همدانی گلشن افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان از ابتدای مهرماه سال جاری اقدام به پذیرش شش دانشجوی کارشناسی ارشد در این رشته خواهد نمود.
     رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تأسیس گروه پژوهشی الکترواویونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان را از دیگر اقدامات در جهت تحقق این طرح بیان کرد وادامه داد: با اخذ موافقت نهایی شورای گسترش آموزش عالی وزرات علوم، برای این گروه پژوهشی، بسترهای لازم در جهت دستيابي به علوم و فناوري‌هاي راهبردي مورد نياز كشور در این زمینه فراهم خواهد شد.
   وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با ایجاد ساختارهای اساسی الکترواویونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن ارتقای سطح توانمندي و اقتدار جمهوري اسلامي ايران بسترهای لازم به منظوركاهش وابستگي به كشورهاي بيگانه و تبديل علم به ثروت براساس نقشه جامع علمي كشور بیش از گذشته فراهم شود./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.