مهرماه اجرايي مي شود؛

ارائه تسهيلات به برگزيدگان علمي

آئين نامه جديد ارائه تسهيلات به برگزيدگان علمي براي ورود به دوره هاي تحصيلي بالاتر،از مهر لازم الاجراست و سخت گيرانه تر از آئين نامه قبلي است .

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران سعيد قديمي در نشست با خبرنگاران افزود:‌ از سال تحصيلي 91 -92 ، اين آئين نامه به همراه آئين نامه قبلي 35-36 ، اجرا مي شود و از سال تحصيلي بعد از آن فقط آئين نامه جديد اجرايي خواهد بود .
وي با بيان اينکه در آئين نامه جديد بخش هايي براي دانشجويان دانشگاه پيام نور و دانشجويان دوره هاي مجازي و نيمه حضوري در نظر گرفته شده است ، گفت : به علت افزايش چند برابري داوطلبان ورود به دوره هاي کارشناسي ارشد و نيز دکترا ، برخي تسهيلات درنظر گرفته شده قبلي ، با شرايطي جديد ارائه مي شود تا فقط کساني که از نظر علمي صلاحيت کامل دارند بتوانند از اين تسهيلات بهره مند شوند .
دبير شوراي هدايت استعدادهاي درخشان وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري همچنين گفت : در اين آئين نامه به خصوص ماده 18 بند 2 آن ، نگاهي کلي براي انجام تکليف قانوني خود در برنامه پنجم توسعه داريم و موضوع گسترش حمايت هاي هدفمند معنوي از نوآوران علمي فناوري کشور مطرح است .
قديمي افزود : آئين نامه قبلي ارائه تسهيلات مربوط به ادامه تحصيل برگزيدگان علمي سال 86 تصويب شده بود و بعد از پنج سال نياز به اعمال تغييراتي بود .
وي گفت: در آئين نامه جديد، ارائه تسهيلات ادامه تحصيل به برگزيدگان علمي در مقطع کارداني حذف شد و توجه ما بيشتر مربوط به ورود به دوره هاي کارشناسي ارشد و دکتراست .
مديرکل دفتر برنامه ريزي آموزش عالي وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري افزود : اين برگزيدگان علمي با استفاده از تسهيلاتي که براي آنها در نظر گرفته ايم ، علاوه بر ظرفيت هاي هر رشته به دانشگاه مورد نظر معرفي مي شوند و ميزان درنظر گرفته شده براي معرفي اين افراد به دانشگاه ها بدون آزمون ، تا 20 درصد اضافه بر ظرفيت هر رشته در هر دانشگاه خواهد بود .
قديمي گفت : هم اکنون يک ميليون و 100 هزار داوطلب براي ورود به مقطع کارشناسي ارشد داريم و ظرفيت دانشگاه هاي دولتي 7 تا 8 درصد اين داوطلبان را مي پذيرد و در مقطع دکتري نيز با جمعيت داوطلبي 187 هزار نفري ، ظرفيت هاي دانشگاه هاي دولتي ، پاسخگوي 5 تا 6 درصد متقاضيان ورود به اين مقطع است و به همين دليل اعطاي تسهيلاتي براي ورود بدون آزمون به اين مقاطع ،‌ امکاني فوق العاده است ./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار