سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم؛

اختصاص 60 ميليارد توماني وزارت علوم به 38 طرح پژوهشي

وزارت علوم، تحقيقات و فناوري امسال 60 ميليارد تومان به 38 طرح پژوهشي ملي اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگاردانشگاهي باشگاه خبرنگاران،‌ مهدي نژادنوري معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به اينکه هزينه نهايي اين طرحها 2500 تا 3 هزار ميليارد تومان برآورد شده است گفت :  اين اختصاص هزينه با همکاري دستگاههاي ذينفع  و بر اساس الگوي طرح کلان ملي و مراکز پژوهشي ظرف 3 تا 5 سال صورت مي گيرد ضمن اينکه عمليات اجرايي برخي از اين طرحها آغاز شده است.
وي افزود :‌ براي اينکه اين طرحها در اجرا با مشکلي روبرو نشود قرار است هر کدام از ذينفعان اعم از کارفرما از ابتدا مديريت طرح را در نظر گيرند و با سرمايه گذاري وارد عرصه شوند .   
وي يادآورشد: اين 38 طرح ،‌ در زمينه علوم انساني ، سلامت ،‌کشاورزي ، دفاعي - امنيتي و موضوعاتي در زمينه هاي مختلف از جمله ساخت هواپيماي 150 نفره، تغيير آب و هوا و اقليم و استفاده از آب شور براي آبياري در حوزه كشاورزي  است.
مهدي نژاد تاکيد کرد:‌ اعضاي شوراي عالي عتف به اتفاق ضمن تاکيد بر تحقق اين طرحها ، براين باورند که اجراي آنها ضمن اهميت در پيشرفت کشور موجب  ارتباط دانشگاه و صنعت البته با هزينه کرد مناسب خواهد بود.
معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم ،تحقيقات و فناوري گفت:‌ در مصوبات امروز شوراي عالي عتف ،‌آيين نامه اجرايي بند 82 قانون بودجه سال 91 که مشابه بند 108 قانون 90 است  با تغييرات جزئي نسبت به سال گذشته مطرح شد و قرار است با اصلاح تغييرات آن  ارائه شود.
وي تبيين سياستها و اولويتهاي شوراي عالي عتف را که مبناي فعاليتهاي پژوهشي ساير دستگاههاي و مراکز پژوهشي براي دانشگاهها است را موکول به جلسه آينده که در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد دانست./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.