سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير عامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني اعلام کرد:

آمادگي جذب يک ميليون گردشگر اندونزيايي

به منظور هم افزايي با برنامه‌هاي گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور، آمادگي داريم تا سالانه حداقل از يک ميليون گردشگر اندونزيايي در ايران ميزباني کنيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسين جعفري در اين ديدار با اشاره به برنامه ريز‌ي‌هاي کانون براي جذب 4 ميليون گردشگر خارجي در سالجاري ، گفت: به منظور هم افزايي با برنامه‌هاي گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور، آمادگي داريم تا سالانه حداقل از يک ميليون گردشگر اندونزيايي در ايران ميزباني کنيم.
وي تصريح کرد: کانون جهانگردي و اتومبيلراني بنابر برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، قصد دارد تا حداقل ۴ ميليون گردشگر خارجي را در سال جاري به ايران دعوت نمايد که در اين ميان، برقراري ارتباط با کشورهاي مسلمان براي افزايش ميزان جذب گردشگر در اولويت کاري قرار دارد. دکتر جعفري با اعلام آمادگي کشورمان به منظور پذيرايي از گردشگران اندونزيايي در حوزه‌هاي زيارت، طبيعت گردي ‌و تاريخ و تمدن گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي کم نظير ايران در صنعت گردشگري، مردم مسلمان اندونزي را جهت بازديد از اين جاذبه‌ها و آشنايي با فرهنگ و تمدن ديرپاي ايران زمين دعوت مي‌کنم.
مدير عامل کانون گفت: امروز اگر آمريکا، اسرائيل و انگليس از ايران مي‌ترسند به واسطه قدرت ايمان و شجاعت تاريخي مردم و دولت ايران است. بنابراين لزوم وحدت بين کشورهاي مسلمان بيش از پيش احساس مي‌شود.
وي با بيان اينکه جوانان ايراني در ۸ سال دفاع مقدس با روحيه‌اي سرشار از ايمان و معنويت در مقابل دشمن ايستادگي کرده و راه را باز کردند افزود: امروز نيز ايران با همين روحيه به دنبال پيشرفت و عدالت در تمام زمينه‌هاي کاري و اجرايي است.
مدير عامل کانون با اعلام آمادگي براي انتقال تجارب کانون در عرصه هاي گردشگري و صنايع وابسته گفت : به زودي تفاهم نامه همکاري‌هاي مشترک در عرصه گردشگري ميان بخش هاي خصوصي ايران و جاکارتا به امضا خواهد رسيد و در قالب اين تفاهم نامه، روند ورود گردشگران اندونزيايي به خصوص جهانگردان زيارتي به کشورمان تسهيل خواهد شد.
مدير عامل کانون همچنين با اشاره به ظرفيت هاي کانون به منظور ترانزيت حجاج اندونزيايي ، گفت :‌ کليه ظرفيت‌هاي کانون به عنوان يک هلدينگ بزرگ و پرسابقه گردشگري ، در اين راستا تجهيز خواهد شد.
جعفري گفت: براي تحقق اين اهداف، مديريت کانون مايل است تا در ديداري جداگانه با وزير گردشگري و رئيس اتحاديه دفاتر مسافرتي اندونزي، راهکارهاي اجرايي صنعت گردشگري را مورد بررسي و بازنگري قرار دهد.
مدير عامل کانون همچنين با تاکيد بر ضرورت ايجاد تعادل ميان تورهاي ورودي و خروجي ميان دو کشور براي انتقال تجارب آموزشي و گردشگري، حمل و نقل ‌و آموزش هاي تخصصي به اندونزي اعلام آمادگي کرد.
وي با اشاره به آمادگي کانون جهت برنامه ريزي براي جذب گردشگران خارجي تصريح کرد: دراين ميان اولويت ما با کشورهاي مسلمان است از اين رو از همين حالا آماده امضاي تفاهم نامه با اندونزي هستيم.
مدير عامل کانون در بخش ديگري از صحبت هاي خود ، با اشاره به اينکه خبرگزاري «ميراث آريا» به عنوان خبرگزاري گردشگري کشورهاي عضو OIC به شمار مي رود، گفت: معرفي اين خبر گزاري در اندونزي و معرفي ظرفيت هاي گردشگري اندونزي در اين سايت، به طور حتم افزون بر معرفي جاذبه هاي گردشگري، منجر به توسعه گردشگران دو کشور خواهد شد.
مدير عامل کانون هم چنين با اشاره به وجود ۲۴۰ نمايندگي فعال کانون در سراسر کشور تصريح کرد: نمايندگي ها و دفاتر فعال گردشگري کانون مي‌توانند زمينه آشنايي و انتقال مردم کشورهاي مختلف از جمله اندونزي به ايران را فراهم کنند.
وي با تاکيد بر آمادگي کانون براي پذيرايي از جهانگردان اندونزيايي در ايران افزود: در صورتي که از اندونزي 1 ميليون گردشگر وارد ايران شوند، اين قول را مي‌دهيم که زمينه سفر گردشگران ايراني به اندونزي نيز فراهم شود.
جعفري هم چنين با اشاره به تجربيات ارزشمند کانون در حوزه گردشگري خطاب به سفير اندونزي گفت: آمادگي ايجاد يک دانشگاه در اندونزي براي انتقال تجارب و دانش کانون در حوزه گردشگري را داريم. ضمن اينکه مي‌توانيم در ايران نيز اين تجربيات را در اختيار دانشجويان اندونزيايي قرار دهيم.
در اين ديدار هم چنين ديان ويرنجوريت سفير اندونزي در ايران نيز با ابراز خرسندي از حضور درايران و مذاکره با مقامات کانون گفت: به طور حتم ايران يک کشور بزرگ تاريخي است که در حوزه گردشگري داراي تجربيات بسيار مفيدي است و بنابراين علاقه‌مند به همکاري با کانون هستيم.
ديان ويرنجوريت با اشاره به علاقه‌مندي اندونزي براي تقويت ارتباط با ايران و افزايش تبادل گردشگر بين اين دو کشور گفت: در سفارت اندونزي در اين خصوص برنامه ريزي شده است و شخصا موضوع تبادل گردشگر بين ايران و اندونزي را پيگيري مي‌کنم.
سفير اندونزي با اشاره به موفقيت‌هاي رويدادهاي فرهنگي ايران در عرصه هاي جهاني گفت: اين درحالي است که ايران در حوزه توليد فيلم‌هاي سينمايي داراي تجارب ارزشمندي است و بنابراين مي‌توان از طريق نمايش فيلم‌هاي سينمايي ايران در کشورهاي مختلف به بازگويي قابليت‌هاي گردشگري ايران پرداخت.
سفير اندونزي در ايران با اشاره به علاقه‌مندي کشورش براي برقراري خط پروازي مستقيم بين تهران و جاکارتا افزود: اميدوارم اين خط پروازي هرچه زود‌تر برقرار شود، چرا که برقراري اين خط پروازي مي‌تواند به افزايش تبادل گردشگران ميان ايران و اندونزي کمک کند.
وي يادآور شد: حتي پيشنهاد من اين است که اين خط پروازي بين تهران-جاکارتا- جده برقرار شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.