فرماندارفیروزکوه گفت: اولویت نخست ساماندهی منطقه توریستی- تاریخی تنگه واشی، تعیین متولی واحد برای آن است.

'سعید افشار نادری' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: موضوع های این منطقه توریستی- تاریخی پیرامون دو محور، ساماندهی آن با وضعیت و امكانات موجود و برنامه ریزی بلندمدت است

وی با بیان اینكه تصدی گری مناطق گردشگری به هیچ عنوان در دستور كار دولت نیست، افزود: با هماهنگی های به عمل آمده در سال گذشته و برگزاری نشست های متعدد، در نهایت قرار بر این بود تا بنیاد تعاون ناجا در این زمینه ورود یافته و به سرمایه گذاری بپردازد، اما به دلایلی مسكوت ماند.

فرماندار فیروزكوه با بیان اینكه ساماندهی این منطقه نیازمند متولی واحد است، تصریح كرد: در سال های اخیر شاهد تبلیغات بسیار زیاد از سوی رسانه ها، خبرگزاری ها و مطبوعات در معرفی این منطقه بودیم، اما به موازات آن در زمینه زیرساختی و تاسیسات خدمات رسانی اقدامات مؤثر و شایسته ای انجام نشده است.

وی گفت: امكانات موجود این سایت گردشگری با جمعیت استقبال كننده گردشگر كه در ایام تعطیلات و روزهای آخر هفته به منطقه وارد می شوند، همخوانی ندارد و نبود فضای كافی پاركینگ، جاده نامناسب دسترسی، سرویس های بهداشتی ناكافی و كمبود اماكن اقامتی از جمله معضلات پیش روی آن است.

افشار نادری خاطرنشان كرد: با هماهنگی های به عمل آمده و با بسیج امكانات شهرستانی، تمام دستگاه ها فراتر از ماموریت های سازمانی خود در این منطقه به ارایه خدمات پرداخته اند تا دست كم رفاه نسبی گردشگران فراهم شود.

وی ادامه داد: با وضعیت پیش رو در سال جاری چاره ای جز اینكه مانند سنوات گذشته، دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستای 'جلیزجند' با نظارت بخشداری و با دریافت مبالغی به عنوان ورودی، به جمع آوری زباله ها و نظافت سرویس های بهداشتی موجود بپردازند، وجود ندارد.

فرماندار فیروزكوه با بیان اینكه برنامه ای برای بستن این منطقه و ممانعت از ورود گردشگران نداریم، خاطرنشان كرد: تاكنون در زمینه مسایل امنیتی مشكلی به وجود نیامده و در آینده نیز به همین منوال باشد، اما تعیین یك متولی واحد برای آن ساماندهی برخی ناهنجاری های فرهنگی منطقه را نیز بدنبال خواهد داشت./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.