رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی شرق استان تهران گفت: برای پیشگیری از مشکلات احتمالی در منطقه تنگه واشی ممنوع شدن اسکان گردشگران در شب امری ضروری است.

اردشیر باهنر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن از منطقه تنگه واشی به عنوان نعمتی خدادادی یاد کرد.

وی گفت: در صورت استفاده نکردن از این نعمت خدادادی، این فرصت تبدیل به یک تهدید خواهد شد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی شرق استان تهران با اشاره به حضور گردشگران و سر ریز جمعیت گردشگر در شش ماهه نخست سال به ویژه روز های پایانی هفته به این منطقه گفت: باید با اتخاذ تدابیری اصولی، زمینه مناسب با هدف استفاده بهینه گردشگران از فضای تفریحی سالم فراهم شود.

باهنر، نبود محل مناسب به منظور استقرار نیروهای پلیس را یکی از مشکلات موجود در منطقه عنوان کرد و از آمادگی اعزام و به‏ کارگیری نیروهای پلیس به منظور حفظ و ارتقای امنیت منطقه تنگه واشی خبر داد.

وی فراهم کردن بستری مناسب با همکاری همه دستگاه ‏ها به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی از جمله نا امنی، اخاذی، درگیری و ... در کنار حضور نیروهای پلیس را ضروری دانست.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی شرق استان تهران افزود: با نظارت بر ورود و خروج گردشگران در ورودی ‏ها و خروجی ‏های تنگه واشی می‏ توان آمار دقیقی از حضور گردشگران در اختیار گرفت تا به محض بروز حادثه یا جا ماندن افراد در منطقه، نسبت به انجام عملیات پلیسی برای حفظ امنیت و جان گردشگران اقدام کرد.

باهنر، ایجاد امنیت نسبی برای مردم را رسالت پلیس عنوان کرد و افزود: ایجاد امنیت مستلزم اتخاذ یک سری راهکار های مناسب است.

وی در ادامه بر حضور دیگر دستگاه‏ ها از جمله هلال احمر، اورژانس، یگان‏ های امدادی ونیرو های بسیج در منطقه در کنار نیروهای پلیس تاکید کرد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، خواستار فراهم شدن ساز و کاری مناسب به منظور ممنوع شدن اسکان گردشگران در ساعات شب در منطقه گردشگری تنگه واشی شد.

باهنر اضافه کرد: به دلیل تاریکی مطلق و نبود روشنایی کامل در مسیر تنگه و صدای امواج خروشان آب در صورت بروز حادثه برای گردشگرانی که در ساعات شب در منطقه مستقر هستند، حداقل عملیات پلیسی و امدادی نیازمند تعداد زیادی از نیرو های پلیس است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.