مدیركل اوقاف و امورخیریه استان چهارمحال وبختیاری گفت: دومیلیون گردشگر امسال از امامزادگان این استان دیدن كرده اند.

 

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  شهرکرد افزود: این تعداد گردشگری 10 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال داشت.

وی، اجرای طرح " آرامش بهاری و نشاط معنوی" در 24 امامزاده شاخص این استان درایام نوروز و تعطیلات تابستان را از برنامه های این اداره كل برای زائران اماكن متبركه عنوان كرد و افزود: طرح نشاط معنوی درامامزادگانی كه بیشترین تعداد زائر را دارند، در حال اجراست و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

طباطبایی گفت: امامزادگان " حمزه‌ بن‌علی (ع) بلداجی، حلیمه و حكیمه خاتون علیهم السلام شهركرد، سید محمد در مهدیه شهركرد، سید محمد روستای بارده، سید بهاءالدین محمد روستای شیخ شبان، عزیزالله شهر كیان، سید سعید روستای چلیچه از توابع شهرستان فارسان، اماممزاده محمد منجرموئی لردگان و امامزاده شاه البرز روستای آلیكوه شهرستان اردل"، بیشترین آمار زائران و گردشگران را به خود اختصاص دادند.

استان چهارحال وبختیاری علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی، از موقعیت گردشگری و تفریحی ممتازی برخوردار است، كه بقاع متبركه و مدفن امامزاده ها در منطقه از جاذبه هایی دیگر استان است .

وجود 108 بقعه متبركه در این استان كه از این تعداد 97 بنا مدفن امامزادگان است به لحاظ اعتقادی در میان مردم منطقه و مسافران جایگاه ویژه ای دارد و مركزی برای نشر فرهنگ دینی است./س
برچسب ها: بازدید ، گردشگر ، امامزاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.