سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

دستور رییس جمهور برای خروج صنایع مازوت سوز به گازسوز/ تسهیل شرایط دریافت ارز صادراتی

برای کسانی که نمی توانند از ارز مرجع استفاده کنند شرایط دریافت ارز صادراتی را فراهم کنید.

مهدی غضنفری در نشست هم اندیشی با تشکل های معدنی اظهار داشت: معدن کاران باید طرح گازسوزبودن صنایع خود را آماده کنند تا از مازوت سوز بودن خارج شوند و دولت نیز در این زمینه برای جبران هزینه ها باید به صنایع کمک کند.

وی عنوان کرد: وزارت نفت نیز در این رابطه آماده است و دستور لازم را برای اجرای این طرح از رییس جمهور گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که برخی مشکلات صنایع معدنی باید در حضور دکتر رحیمی معاون اول رییس جمهور مطرح شود، گفت: درحال حاضر برخی از تولیدکنندگان برای واردات مواد اولیه با مشکل ثبت سفارش مواجه هستند که تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده است.

غضنفری ادامه داد: هر کس نتوانست ثبت سفارش کند به من مراجعه کند تا مشکل خود را در میان بگذارد.

وی تاکید کرد: کسانی که نمی توانند از ارز مرجع استفاده کنند باید به آنها ارز صادراتی داده شود و ما نباید باری روی دوش آنها باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که ثبت سفارش نباید بیشتر از 24 ساعت زمان ببرد، گفت: در حال حاضر در استانها کارها به سرعت انجام نمی شود که شنبه آینده همایش استانها برگزار خواهد شد و موارد ومشکلات موجود در آن جلسه به طور شفاف مطرح می شود.

غضنفری در ادامه اظهار داشت: ما اعتقاد داریم در تعامل مثبت بخش دولتی و خصوصی می توان کارها را پیش ببریم.

وی متذکر شد: اگر هر یک از بخش دولتی و خصوصی بخواهد بگوید من فقط بلدم همه کارها را انجام دهم و بقیه نادان هستند این ادبیات به صنعت کمک نمی کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که تعالی صنایع به تقسیم کار نیاز دارد گفت: من با ادبیات تعامل برخلاف تقابل و تناظر موافق هستم.

وی عنوان کرد: ما تلاش می کنیم کارها را به بهترین نحو انجام دهیم و این نگاه باعث می شود بخش دولتی و خصوصی به بهترین نحو تعامل داشته باشند.

غضنفری با بیان این که حوزه معدن یک حوزه بسیار مهم است ، گفت: اگر اتکای نفت در کشور را به حداقل بخواهیم معدن می تواند ارز آوری و اشتغال و ارزش افزوده بالایی داشته باشد.

وی با اشاره به مخالفت فعالان معدنی با خام فروشی گفت: دولت باید با معدن کاران همراه شودو هیچگونه تناقضی در این رابطه با حوزه معدن ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: در حال حاضر سرمایه گذاران به حوزه معدن می آیند و افزایش سرمایه گذاری از جمله تکالیفی است که ما باید در حوزه معدن داشته باشیم.

غضنفری گفت: بخش بزرگ دارایی و در آمدی که ایجاد می شود در حوزه معدن و صنایع معدنی است و همین دلیل نگاه و توجه به بخش معدن را باید بیشتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر ده برابر منابع مالی کنونی را فراهم کنیم باز هم حوزه معدن جای کار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: نهضت ساخت داخل باید تبدیل به یک باید شود.
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.