فشار انگلیس به حامیان فلسطین بیشتر خواهد شد

منابع خبری اعلام کردند انگلیس در حال بررسی اعمال جرم جنایی جدید برای شرکت کنندگان در تظاهرات حمایت از فلسطین است.

با توجه به برنامه‌های دولت انگلیس برای ایجاد یک جرم جدید جنایی پس از تظاهرات حامی فلسطین، معترضانی که از بنا‌های یادبود جنگ در انگلیس بالا می‌روند، سه ماه زندان و ۱۰۰۰ پوند (۱۲۶۰ دلار) جریمه خواهند داشت.

بر اساس آنچه رویترز امروز یکشنبه گزارش داد، جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس گفت: اقلیتی محدود که اقدامات خرابکارانه و توهین به کسانی را که بهای گزافی برای حق اعتراض خود پرداخته اند، انجام دادند.

کلورلی گفت: اعتراض مسالمت آمیز یک امر ذاتی در اینجاست، اما بالا رفتن از بنا‌های یادبود جنگ توهین به یاد این نماد‌ها است و نمی‌تواند ادامه یابد.

دولت اعلام کرد که این گام بخشی از طرحی خواهد بود که در هفته جاری اعلام خواهد شد تا قدرت پلیس برای حفظ نظم عمومی تقویت شود. سازمان دهندگان تظاهرات در حمایت از فلسطین در لندن روز شنبه ۳ فوریه، پلیس را به دلیل اعمال محدودیت‌های جدید برای آخرین تظاهرات اعتراضی که صد‌ها هزار نفر طی آن به خیابان‌ها آمده بودند، به خطر انداختن امنیت عمومی متهم کردند.

وزیر کشور انگلیس هفته قبل نیز صحبت‌های تندی را علیه تظاهرکنندگان حامی فلسطین مطرح کرد که واکنش های منفی زیادی را برانگیخت و عده‌ای او را متهم کردند که با صحبت‌هایش خشونت در پایتخت انگلیس را تحریک کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار