آمریکا: بسته بودن گذرگاه‌های مرزی غزه غیرقابل پذیرش است

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اقدام رژیم صهیونیستی در بستن گذرگاه‌های مرزی جهت ورود کمک برای فلسطینیان را غیرقابل قبول خواند.

با تشدید درگیری‌های غزه و آغاز عملیات نظامی در رفح، جنوبی‌ترین منطقه در این باریکه از هفتم مِی، اکنون نظامیان صهیونیست برای تکمیل توحش خود علیه فلسطینیان تمامی گذرگاه‌های مرزی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را مسدود کرده‌اند. گذرگاه رفح در مرز مصر دو هفته است که به اشغال نظامیان صهیونیست در آمده و ورود کمک‌ها به این باریکه را با مشکل مواجه ساخته است. 

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز (جمعه) اعلام کرد که اقدام اخیر اسرائیل در مسدود سازی ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه مطلقا غیرقابل پذیرش است.

وی خاطر نشان کرد: علی‌رغم ساخت یک اسکله در سواحل غزه برای ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به این باریکه، ما اکنون نیازمند ورود کمک‌های بیشتر برای مردم غزه هستیم. 

کربی درباره راه اندازی اسکله جدید در سواحل غزه، افزود: در نخستین محموله امدادی به غزه، این اسکله روز پنجشنبه ۳۰۰ بسته پالت غذا را تحویل گرفت. ما امیدواریم میزان تحویل مواد غذایی و کمک‌های امدادی از طریق این اسکله طی روز‌های آینده ۳ برابر شود. 

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در غزه در روند امدادرسانی به غیرنظامیان افزود: در حال حاضر میزان ورودی کمک‌ها به غزه کافی نیست. این اسکله موقت به تنهایی برای تامین نیاز‌های غذایی، آب و دارو برای فلسطینیان غزه که به شدت نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه هستند، کافی نیست. ما باید در اسرع وقت اقدام به بازگشایی گذرگاه‌های مرزی مسدود شده کنیم. بدیهی است که اقدامات لازم برای باز کردن گذرگاه‌های مرزی انجام نشده که این موضوع قابل قبول نیست. 

کربی در پایان خاطر نشان کرد: اکنون کامیون‌های حامل کمک‌های امدادی به غزه در پشت ۳ گذرگاه زمینی به این باریکه منتظر ورود هستند. ارتش اسرائیل می‌تواند بدون هیچ مشکلی این معضل را حل کند.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار