سازمان جهانی بهداشت:

در بیش از ده روز گذشته هیچ کمک پزشکی وارد غزه نشده است

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که از زمانی که اشغالگران وارد شهر رفح شده‌اند، هیچ کمک پزشکی وارد نوار غزه نشده است.

علی‌رغم ادعای رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر تسهیل جریان کمک‌ها به غزه، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد از زمانی که نیرو‌های اشغالگر به سمت شهر رفح حرکت کرده‌اند، این سازمان موفق نشده است هیچ گونه تجهیزات پزشکی را به غزه برساند.

به گزارش الجزیره، تاریک جاسارویچ، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت امروز (جمعه) در نشست خبری سازمان ملل گفت: «آخرین تجهیزات پزشکی که ما در غزه دریافت کردیم، قبل از ششم مه (۱۷ اردیبهشت) بود. ما سوخت نداریم. بیمارستان‌هایی داریم که دستور تخلیه دارند. شرایطی داریم که نمی‌توانیم حرکت فیزیکی داشته باشیم.»

مقامات بهداشتی فلسطین هشدار داده‌اند که با ادامه حضور اشغالگران در رفح، تعداد اندکی از مراکز بهداشتی که هنوز فعال هستند، از امکانات تهی شده و در معرض خطر تعطیلی فزاینده هستند.

روز گذشته، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که در حال افزایش شمار نیرو‌های صهیونیست در شهر رفح است و قصد دارد حملات در این شهر را تشدید کند. در مقابل، سامی ابوزهری، یکی از رهبران ارشد حماس در واکنش به این اظهارات گفت که جنبش حماس «به هر طریقی» از مردم خود دفاع خواهد کرد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار