اعزام کاروان ۴۵ نفری دانش آموزان استثنایی همدان به حرم امام رضا (ع)

دبیر ستاد دهه کرامت استان همدان گفت: امروز همزمان با دومین روز از این دهه یک کاروان ۴۵ نفره زیارت اولی دانش آموزان استثنایی به حرم امام رضا (ع) اعزام می‌شوند.

دبیر ستاد دهه کرامت استان همدان از اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه در دهه کرامت در همدان خبر داد و گفت: امروز همزمان با دومین روز از این دهه یک کاروان ۴۵ نفره زیارت اولی دانش آموزان استثنایی به حرم امام رضا (ع) اعزام می‌شوند.

دهه کرامتحجت‌الاسلام علی عزیزی، دبیر ستاد دهه کرامت استان همدان، در گفتگو با ایکنا از همدان، به تشریح برنامه‌های دهه کرامت در همدان پرداخت و اظهار کرد: برنامه‌های دهه کرامت با هدف ترویج فرهنگ رضوی و تعمیق مبانی دینی و معرفتی در حوزه‌های فرهنگی، مشاوره حقوقی، روانشناسی و مشاوره مذهبی، سلامت، بانوان و خانواده، وقف و نذر، کودکان و نوجوانان، چایخانه با اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان، اجرای سرود و مدیحه سرایی و... برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اولین روز از این دهه که روز گذشته جمعه بود به نام «شکوه دخترانه» نام گذاری شده که مراسم جشنی برای دختران در محل میدان امام (ره) برگزار شد.

عزیزی گفت: انعکاس پویش‌های هر محله یک جشن، هر خانه یک جشن، ویزیت رایگان در قالب کاروان سلامت، پویش آقا حساب کردند و...، افتتاح پرتال خبری دفتر کانون خدمت رضوی، ماشین نویسی یا امام رضا (ع)، سلام امام رضا (ع)، راه اندازی و افتتاح هیئت خدام الرضا (ع) توسط کانون تبلیغ دینی و مداحی و همچنین اعزام یک کاروان ۴۵ نفره زیارت اولی دانش آموزان استثنایی، اهتزاز پرچم حضرت مزین بنام معصومه (س) در بوستان فدک از جمله برنامه‌های اولین روز دهه کرامت بود.

دبیر ستاد دهه کرامت در ادامه تصریح کرد: امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت به نام امام رئوف نامگذاری شده که شامل برنامه‌های زنگ رضوی در مدارس و پخش صلوات خاصه، حضور خادمیاران و اجرای برنامه در یکی از مدارس دخترانه، افتتاح کانون‌های محلات، برگزاری کاروان سلامت در مناطق محروم، رایگان شدن موزه تاریخ طبیعی برای افراد معرفی شده از دفتر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان همدان خواهد بود.

عزیزی روز یک شنبه ۲۳ اردیبهشت را به نام لبخند خدا معرفی کرد و گفت: برپایی ایستگاه صلواتی در مقابل درب مساجد دارای کانون، نان صلواتی در برخی از نانوایی‌ها با نام نان صلواتی رضوی، بدرقه مسافران و زائران مشهد در راه آهن و ترمینال اتوبوس‌ها توسط خادمیاران، ارائه مشاوره روانشناسی در یکی از مدارس مناطق محروم توسط کانون مشاوره از جمله برنامه‌های این روز است.

وی تصریح کرد: دوشنبه ۲۴ اردیبهشت به نام ایثارگران و شهدا نام گذاری شده که شامل برنامه‌های گردهمایی ایثارگران و خانواده معظم شهدا و جانبازان یا برگزاری یادواره شهدا، حضور کانون ایثار و شهادت در یکی از روستاها، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع مرتبط با زیارت، سرکشی به خانواده معظم شهدا خواهد بود.
عیادت خادمیاران امام رضا (ع) از سالمندان

عزیزی ادامه داد: روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت به نام به هوای حرمت محتاجم نامگذاری شده است، در این روز خادمیاران در امامزادگان و اماکن متبرکه برنامه‌ای در زبیده خاتون خواهند داشت، عیادت خادمیاران از بیماران و مراکز سالمندان و برگزاری مراسم توسط خادمیاران، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در مناطق محروم از جمله برنامه‌های این روز است.

دبیر ستاد دهه کرامت یادآور شد: روز چهار شنبه ۲۶ اردیبهشت به نام میثاق با امام (ره) و مقام معظم رهبری نامگذاری شده که شامل برنامه‌های قرائت دعای توسل و مولودی خوانی در کانون‌های محلات و ویژه برنامه جشن، برپایی جشن توسط ۴۰ کانون‌های محلات، برگزاری جلسه شعر رضوی، برگزاری جشنواره سبک زندگی رضوی ویژه خادمیاران و خانواده‌های ایشان و ارائه مشاوره حقوقی خواهد بود.

عزیزی گفت: روز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت به نام گروه‌های جهادی رضوی نامگذاری شده در این روز غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا توسط خادمیاران و مراسم زیارت عاشورا با حضور خانوده‌های معظم شهدا و ایثارگران، حضور گروه‌های جهادی و خادمیاران در روستاها، برگزاری مسابقه ورزش‌های همگانی در مناطق محروم انجام خواهد گرفت.

وی یادآور شد: روز جمعه ۲۸ اردیبهشت به نام کتاب و امام رضا (ع) نامگذاری شده برنامه‌‎های این روز نیز شامل حضور خادمیاران در مراسم نماز جمعه همدان و ارائه خدمات مختلف در قالب غرفه با موضوعات مشاوره مذهبی و روانشناسی، سلامت، و...، رایگان شدن سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مسابقه کتابخوانی و برگزاری برنامه قصه گویی و معرفی کتاب در خصوص سیره رضوی و...، حضور کانون کتاب و کتابخوانی در مرکز نگهداری از کودکان بهزیستی ترنم محبت همدان و اجرای برنامه، برپایی نمایشگاه کتاب رضوی و برگزاری جلسه معرفی کتاب، برگزاری مراسم دعای ندبه خادمیاران شهرستان، برگزاری برنامه ورزشی پیاده روی خانوادگی از جمله برنامه‌های پنجمین روز دهه کرامت خواهد بود.

عزیزی با اشاره به اینکه روز شنبه ۲۹ اردیبهشت به نام قرآن و عترت نامگذاری شده است، افزود: محفل انس با قرآن با حضور خادمیاران در کانون‌های محلات، برگزاری مسابقات قرآنی، جلسه آموزشی ازدواج و مهارت‌های زندگی بانوان و خانواده، برنامه توانمند سازی و آموزش عمومی قرآن کریم برای خادمیاران و یاوران رضوی به صورت مجازی، برگزاری برنامه روایت‌گری قصه‌های قرآنی در یکی از مدارس و همچنین بازدید علمی و راهیان پیشرفت از برنامه‌های این روز است.

وی یادآور شد: روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت به نام ترویج فرهنگ رضوی نامگذاری شده است، در این روز تقدیر از خادمیاران فعال و خیرین برجسته رضوی اجرای سرود توسط نوجوانان در محوطه بیمارستان‌ها، برگزاری کارگاه و کلاس آموزش ادبی، شروع دوره جدید آموزش مداحی ویژه نوجوانان کانون تیبلغ دینی و روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت به نام اجتماع امام رضایی‌ها نامگذاری شده که شامل توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان گروه هدف، توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان جامعه هدف، انجام زیارت نیابتی توسط کانون زیارت، برگزاری ایستگاه صلواتی در محالت توسط کانون‌های محالت خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.