عزاداری مردم دارالمومنین همدان در غم از دست دادن رئیس جمهور و همراهان ایشان

همزمان با تشییع پیکر پاک و مطهر رییس جمهور شهید و سایر شهدای خدمت مردم دارالمومنین همدان نیز به سوگواری پرداختند.

مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان به مانند دیگر هموطنان قدرشناسی خود را نشان داده اند و با حضور پررنگ و حماسی خود در پاسداشت شهدای خدمت و در راس آنها شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رییسی اعلام کردند که این ملت قدردان خادمان صادق خود است.

اقشار مختلف مردم سیاه پوش و عزادار همدان اجتماع ود را از میدان امام خمینی(ره) آغاز کرده و سینه زنان به سمت حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) حرکت کردند.

حاضران و راهپیمایان عزادار در این مراسم با سردادن شعارهای "تسلیت تسلیت امام هشتم رضا،عاقبت شد شهید و میهمان شما"، "خادمت شد شهید عاقبت میهمان شما شد ای ولی خدا"،" عزت تو مزد صداقتت بود" و "رییسی رییسی راهت ادامه دارد" نسبت به رییس جمهور شهید خود به ابراز احساسات پرداختند.

حضور پررنگ دسته جات عزاداری و حمل پرچم های سیاه و تصاویر رییس جمهور شهید در دست حاضران از جلوه های زیبای این اجتماع عظیم و باشکوه مردم همدان بود.

حضور خانواده معظم شهدا نیز در این مراسم چشمگیر و دیدنی بود، برخی از مادران شهدا در یک دست خود تصویر فرزند شهیدشان و در دست دیگر تصویر شهید جمهور آیت الله رییسی را حمل می کردند که قابی زیبا از این مراسم باشکوه و حزن انگیز بود.

مردم شهید پرور همدان همچنین در روز اعلام شهادت آیت الله رییسی و دیگر شهدای خدمت نیز با گردهمایی در میدان امام خمینی(ره) و برپایی یک آیین و مراسم باشکوه و ماندگار، یاد و خاطره این شهدای سرافراز و خادمان خود را گرامی داشته بودند.

گفتنی ست؛  یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بود که آیت الله رئیسی در سفری استانی به آذربایجان شرقی برای حضور در مراسم افتتاح سد مرزی قیزقلعه‌سی همراه با همتای آذربایجانی خود به شمال این استان در نزدیکی مرز همسایه شمال غربی کشورمان سفر کرده بود که در بازگشت به تبریز، بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم محافظت و کروی پروازی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در اثر این سانحه، همه مسافران این پرواز به شهادت رسیدند و آخرین سفر استانی آیت الله رئیسی، نیمه‌تمام باقی ماند.

روز گذشته نیز در استقبالی بی نظیر، مردم تبریز و قم در مراسم وداع با پیکر آیت الله رئیسی و دیگر شهدای این سانحه حضور یافتند و مراسمی میلیونی برای وداع با پیکر شهدای خدمت رقم زدند؛ مراسم وداع مردم پایتخت هم با رئیس‌جمهور و همراهان او شب گذشته در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

مراسم تشییع شهدای خدمت از صبح امروز چهارشنبه با حضور جمع زیادی از مردم، رؤسای قوای مقننه و قضائیه، مقامات، مسئولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران برگزار شد.

پس از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع می‌شود.

برچسب ها: عزاداری ، مراسم تشیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار