آیین سوگواری شهادت امام صادق(ع) در ۴۵ بقعه متبرکه همدان برگزار شد

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع، حضرت امام جعفر صادق(ع) آیین سوگواری شهادت این امام همام از شب گذشته در ۴۵ بقعه متبرکه همدان آغاز شده است و امروز هم ادامه دارد.

حجت الاسلام رضا حاجی‌ زین‌ العابدینی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه برگزاری سوگواری شهادت ائمه اطهار(ع) در کنار بقاع متبرکه از معنویت خاصی برخوردار است اظهار کرد: آیین سوگواری حضرت امام جعفر صادق(ع) همراه با عزاداری، سخنرانی، روضه خوانی و ادعیه خوانی در بقاع متبرکه همدان با حضور دوستداران آن حضرت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان انجام می شود.

وی ادامه داد: دعوت از مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) در بقاع متبرکه، اطعام دهی از محل های منطبق با نیات واقفان، برگزاری ویژه برنامه طرح قرار دوازدهم، اجرای نیت با یاد و نام حضرت مهدی (عج) با حضور ۳۰ مُبلغ بومی از برنامه های اجرایی در بقاع متبرکه استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه حضور پر شور زائران در امامزاده ها نشان از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) دارد گفت: ویژه برنامه شهادت این امام همام همراه با برپایی ایستگاه صلواتی در امامزاده عبدالله(ع) همدان، امامزاده شاهزاده محمد(ع) نهاوند، شاهزاده حسین(ع) همدان و امامزاده عبدالله(ع) ملایر برپا شد.

حاجی زین العابدینی با بیان اینکه بقاع متبرکه استان سیاه پوش شدند اظهار کرد: مراسم روضه خوانی و اطعام دهی در تمام بقاع متبرکه استان پیش بینی شده است و همه این برنامه‌ها در راستای شناخت فضائل و ابعاد مختلف شخصیتی و زندگی امام صادق(ع) برگزار می شود.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام جعفر صادق(ع) گفت: شاگردان زیادی توسط این حضرت تربیت شدند و خانواده ها در جامعه اسلامی باید سیره و روش تربیتی این امام بزرگوار را الگو قرار دهند.

حاجی زین العابدینی با بیان اینکه حرم امامزادگان از گذشته مورد توجه مردم بوده و بسیاری از مراسم دینی در این بقاع متبرکه برگزار می‌شود افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان، بقاع متبرکه و تشویق جوانان به حضور در برنامه‌های فرهنگی از سیاست‌های مهم اداره اوقاف در راستای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: امام جعفر صادق(ع) پیشوای ششم مسلمانان، در سال ۱۴۸ هجری قمری به دست خلیفه عباسی در مدینه به شهادت رسیدند.

همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام صادق (ع) مردم ولایتمدار سایر شهرهای استان نیز در رثای شهادت جان سوز رییس مکتب شیعه به سوگ نشستند.

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع، حضرت امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس "حاج محمد رنج نوش" بعد از ۳۸ سال شناسایی و در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان تشییع و در گلزار شهدای این شهر آرام می گیرد.

شهید «حاج محمد رنج نوش» در دوازدهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده که با آزمایش دی ان‌ای شناسایی و به خانواده ایشان اعلام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.