جمع‌آوری ۱۹۸ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در همدان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان گفت: ۱۹۸ میلیارد تومان کمک‌های مردمی استان توسط ۲۴۲ مرکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است.

 غلامرضا مجیدی بیان کرد: قبل از راه‌اندازی این مراکز تمامی کار‌های کمیته امداد شامل کمک برای ازدواج، جهیزیه، درمان و سایر خدمات به‌صورت اداری انجام می‌شد، اما با راه‌اندازی مراکز نیکوکاری بخشی از این خدمات از طریق این مراکز به محرومان و نیازمندان ارائه می‌شود و درواقع کار مردم بر خود مردم واگذار شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۴۲ مرکز نیکوکاری در سه بخش محله محور، تخصصی و صنفی با شعار مردم برای مردم در استان همدان برای خدمت‌رسانی به نیازمندان در حال فعالیت هستند که ۱۶۸ مرکز در سطح شهر‌های استان و ۷۴ مرکز نیز در سطح دهستان‌های استان در حال فعالیت هستند.

مجیدی بیان کرد: میزان کمک جمع‌آوری شده توسط مراکز نیکوکاری در سال گذشته ۱۹۸ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۲۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان نقدی و مابقی به‌صورت کمک کالا و غیز نقدی بوده است و این در حالی است که این رقم نسبت به سال ما قبل ۷۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از کل مراکز نیکوکاری استان، ۱۵۶ مرکز در مساجد و مابقی خارج از مساجد در حال فعالیت هستند، افراد نیازمند و یا کسانی که خانواده نیازمندی را شناسایی کرده‌اند که مستحق دریافت کمک هستند می‌توانند به مراکز نیکوکاری محله مراجعه کنند تا هماهنگی‌های لازم برای ثبت اطلاعات افراد نیازمند و بررسی وضعیت آنان برای ارائه خدمات موردنیاز انجام شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان تعداد خیرین مراکز نیکوکاری را ۵۹ هزار و ۸۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: این خیرین در بخش‌های مختلف با مراکز همکاری دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار