سقوط تراکتور به دره جان کشاورز اسدآبادی را گرفت

جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: نیمه شب گذشته بر اثر واژگونی و سقوط تراکتور به دره در یکی از روستاهای اسدآباد، یک نفر جان باخت.

سرهنگ ارسلان سرمدی افزود: ناتوانی و نداشتن تجربه و مهارت کافی برای کنترل تراکتور حین شخم زدن اراضی شیب دار عامل بروز این حادثه مرگبار است.

وی اظهار داشت: بخش کمی از سوانح فوتی مربوط به ادوات کشاورزی است که یکی از علل آن نوع سیستم تراکتور از جمله نداشتن کمک فنر و بالا بودن احتمال واژگونی آن در صورت نداشتن مهارت کافی برای رانندگی با این قبیل وسایل نقلیه است.

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان، سوار شدن بیش از ظرفیت و نشستن بر روی گلگیر و قسمت عقب تراکتور را می توان از دیگر علل اصلی بروز حادثه و مرگ و میر در مناطق روستایی همدان دانست.

به گفته سرهنگ سرمدی، درصد بالایی از سوانح مربوط به ادوات کشاورزی در نیمه نخست سال به علت استفاده از این وسیله نقلیه برای انجام فعالیت های کشاورزی و برداشت محصولات زارعی است.

وی گفت: با ورود به فصل گرم سال بهره گیری از تراکتور برای تردد بین زمین های کشاورزی افزایش می یابد و برخی اوقات نیز شاهد ورود این قبیل خودروها در جاده های اصلی هستیم.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان افزود: ورود ادوات کشاورزی به سطح آسفالت و سواره رو ممنوع است همچنین باید هنگام تردد در مسیرهای فرعی از چراغ های چشمک زن و هشدار دهنده استفاده کرده تا دیگر رانندگان متوجه حضور آنها در سطح راه شوند.

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سقوط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.