آمارگیری نیروی کار در استان اردبیل آغاز شد

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از آغاز اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در این استان خبر داد.

موسی عبادی گفت: هدف از اجرای این طرح، جمع آوری اطلاعات لازم برای بررسی وضعیت اشتغال و بیکاری افراد جامعه است و دقت و صحت در این اطلاعات، با ارائه تصویری صحیح از وضعیت بیکاری در جامعه، موجب ارتقای کیفیت نتایج آمارگیری می‌شود و در نهایت، امکان برنامه ریزی بهتر برای کاهش میزان بیکاری کشور و بهبود شرایط زندگی مردم را فراهم می‌کند.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه هدف نهایی از اجرای طرح آمارگیری نیروی کار، شناخت ساختار و وضعیت جاری نیروی کار و تغییرات آن است افزود: این هدف از طریق برآورد شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار در سطح کل کشور ، برآورد تعداد سالانه در سطح کل کشور و استان‌ها، برآورد تغییرات فصلی و سالانه شاخص‌های نیروی کار در سطح کل کشور و استان‌ها و برآورد تغییرات سالانه‌ی شاخص‌های نیروی کار در سطح استان‌ها تامین می‌شود.

به گفته او، این طرح به مدت ۱۴ روز با مراجعه به خانوارهای شهری و روستایی و شناسایی افراد ۱۵ ساله و بیشتر اجرا می‌شود و بعد از اتمام آمارگیری ، در فصول بعدی دوباره برای برآورد تغییرات صورت گرفته، به این خانوارها مراجعه می‌شود.

عبادی بیان کرد: اجرای این طرح از پانزدهم اردیبهشت ماه با مراجعه به نمونه‌های جامعه هدف شامل ۱۲۸ خوشه شهری و روستایی ۱۲ خانواری و اعضای این خانوارها طبق تعریف، شروع و تا تاریخ بیست و هشتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: نتایج این طرح به صورت فصلی و سالانه در قالب شاخص‌های عمده بازار کار جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، شامل «نرخ مشارکت اقتصادی، نسبت اشتغال، نرخ بیکاری و سایر شاخص‌های نیروی کار، از طرف مرکز آمار ایران منتشر می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.