پلاک‌های ریزدانه بافت فرسوده شهر اصفهان مشمول بسته تشویقی می‌شوند

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: پلاک‌های ریزدانه محله‌های فرسوده این کلانشهر می‌توانند از بسته تشویقی شهرسازی استفاده کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان  با بیان اینکه پلاک‌های ریزدانه به پلاک‌های با متراژ کوچک بافت فرسوده گفته می‌شود گفت: پلاک‌های ریزدانه بافت فرسوده شهر اصفهان که امکان تجمیع یا رسیدن به حد نصاب برای استفاده از ظرفیت‌های طبقه‌های مازاد یعنی ۱۳۰ متر مربع را ندارند می‌توانند در قالب بسته تشویقی شهرسازانه از امکان افزایش سطح اِشغال احداث درِ اضافه و همچنین احداث واحد‌های کمتر از حد مجاز فراهم شده استفاده کنند.

مرتضی حسام‌نژاد  با تاکید بر اینکه بسته تشویقی شهرسازانه با رویکرد ارائه ظرفیت‌های مازاد به همه پلاک‌های واقع در بافت فرسوده تصویب شده  افزود : شهرداری اصفهان ظرفیت‌های بیشتری برای اشخاصی که اقدام به تجمیع کنند در مصوبه‌های خود اضافه کرده است.

او  برخی از این ظرفیت‌ها را افزایش سطح اشغال مجاز تا ۷۰ درصد به‌شرط تجمیع پلاک بالای ۲۰۰ متر مربع و همچنین امکان افزایش طبقه‌های مجاز تا ۲ طبقه به‌شرط تحقق تجمیع پلاک بالای ۴۰۰ متر مربع اعلام کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: بسته تشویقی شهرسازانه به‌منظور صرفه اقتصادی در نوسازی بنا‌های ناپایدار در نظر گرفته شده ، زیرا بسیاری از شهروندان به‌دلیل مقرون به صرفه نبودن، تمایلی به نوسازی و بازآفرینی شهری در بافت قدیمی و فرسوده ندارند.

حسام‌نژاد اضافه کرد: امکان ارائه ظرفیت‌های ساخت و ساز مازاد بر تراکم مجاز مصوب با ارائه این بسته تشویقی ایجاد شده است که امکان اعطای یک یا ۲ طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تسهیل در ضوابط معماری از جمله نحوه استقرار بنا و بهره‌مندی از درب اضافه را فراهم می‌کند.


او خاطرنشان کرد: همه شهروندان که پلاک‌های منزل آنها در محدوده بافت‌های فرسوده مصوب قرار گرفته می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌های مناطق از این ظرفیت تشویقی در صدور پروانه بهره‌مند شوند.

حسام نژاد تاکید کرد: به شهروندان پیشنهاد می‌شود به‌منظور بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های تشویقی مصوب نسبت به تجمیع اقدام کنند، زیرا معاونت شهرسازی و معماری به‌منظور تسریع در اعطای ظرفیت‌های کالبدی تشویقی به پروانه‌های درخواست شده در بافت فرسوده، اقدام به راه‌اندازی کمیته رفع موانع صدور پروانه در محدوده این محله‌ها و ارائه مشاوره به شهروندان با هدف بازآفرینی شهری کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار