تغیر جهت اساسی درنهضت نوسازی بافت های فرسوده

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: باید تغییر جهت اساسی در نهضت نوسازی بافتهای فرسوده صورت گیرد و یارانه ها ، معافیت ها ، تخفیف ها و... باید صرفاً به مالکین واحد های فرسوده تعلق گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،کیان پور اولین و واقعی ترین نتیجه مشارکت همسایگان با هم را تجمیع املاک خرد موجود دانست و گفت: این تجمیع پلاک های خرد باید به عنوان یک هدف اساسی و فنی مورد توجه قرار گرفته و پر رنگ دیده شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی بابیان اینکه مالكان واحدهاي فرسوده در بافت ها و محلات فرسوده ، عمدتاً از سطح درآمدي متوسط و رو به پائيني برخوردار هستند افزود: باید مساعدت هاي لازم در جهت توانمندسازي آنان براي جلب مشاركت این مالکان فراهم شود.

وی اقدامات فرهنگي ، ترويجي و اطلاع رساني از سوي هسته هاي اجرايي ، رسانه هاي جمعي و گروهي و ارتقاء مالی آنها را از جمله وظایف دولت در جهت ضرورت نوسازی بافت های فرسوده از سوی مالکان دانست و با اشاره به اینکه باید تغییر جهت اساسی در نهضت نوسازی بافتهای فرسوده صورت گیرد افزود: یارانه ها ، معافیت ها ، تخفیف ها و... باید صرفاً به مالکین واحد های فرسوده تعلق گیرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه توضیح داد: مالکان باید به عنوان موتور محرکه اصلی نهضت نوسازی مورد توجه قرار گرفته و به جای تشویق سازندگان و خریدارن در بافت های فرسوده مالکان این واحدها مورد توجه قرار بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع هم موجب توانمند سازی نهضت نوسازی بافتهای فرسوده می شود و هم مالکان ،نسبت به مشارکت با همدیگر ترغیب می شوند./عب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار